Att överföra beteenden

År 2009 (helt galet att jag har haft bloggen så länge..) skrev jag ett kort inlägg om att bolliera (tryck för länk).
Det här är ju en grej som jag har sysslat med länge och som jag än gör. Egentligen endast med popcorn.
Men jag märker ju nu att jag omedvetet kan ha överfört detta beteende till Allie.
 
Här sitter jag och alltså hjälper Allie att göra bollar av det mjuka i croissanten. Vill påpeka att hon började med detta själv men jag är ju som sagt en medbrottsling.
 
Apropå beteenden så hittade jag även detta inlägg från 2009. Läs första meningen.. Some things never change. Kan dock ha eskalerat eftersom det idag är så här.
 
Förstår ju att ni annars undrar hur mina dagar ser ut nu. Är dem verkligen fyllda med hälsosam mat, städat hem, nybakt bröd, skratt och härliga träningspass som en tvåbarnsmamma bör hinna med under sin ledighet.
Ja, ibland kan det ju se ut så:
 
Men ibland känns och är vissa dagar så här också..
 
Frid
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback