Att överföra sådant jag uppskattar..

Vi fick än en gång skämmas över att vi endast hade glödlampor hemma så nu ska IKEA byta ut dessa till LED istället, mer än så vet vi inte ännu.
Första hembesöket i IKEA-projektet är alltså gjort och nu väntar vi på ett förslag från IKEAs inredare. Spännande!
Projektet har inte ens dragit igång på riktigt men jag känner mig redan så mycket mer medveten om små små detaljer som faktiskt gör skillnad. Alltifrån att inte spola vatten vid tandborstning, överdriven handdiskning (när man ändå har diskmaskin), till att ta vara på mat, släcka lampor och dra ut laddare från eluttaget. 
 
Tips! Man kan följa andra deltagare på hashtaggen #IKEAhållbaraihop och se vad de har fått för lösningar i deras hem och dessutom alla bra tips på att hålla en miljömedveten och hållbar livsstil! 
 
Har du rätt temperatur?
 
 
Annars då Erika? Hur lever livet, undrar ni såklart.
Jorå, det lever på. Min tid spenderas med andra föräldralediga, nyligen börjat med babysim med Nisse och i övrigt klias det i fingrarna att handla massa fint till huset och göra rummen klara. Därför tänkte jag att man faktiskt kan fynda lite på loppisar i sommar och komma lite billigare undan och om inte annat leva efter den hållbara filosofin att inte konsumera nytt nytt nytt utan att återanvända-renovera, låna och köpa begagnat.
 
 
Jo, och förutom att jag har lyckats överföra mina städhitlergener till Allie (nedan städar hon runt på sopstationen) så har jag också försökt överföra hennes förmåga att skrämma karln. Det har alltid varit ett nöje hos mig själv, så jag vill så gärna dela det med henne också.
Det börjar ta sin form (kan dock finslipas):

 
Men det har också gått mindre bra ibland..


Lillstädhitler:
 
Glad påsk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback