That girl is mine..

Det har börjat bli allt tydligare att Allie nog är vår ändå.
Förutom att hon gillar min otroligt vackra sångröst så gillar hon också städning.
Hon ligger tyst som en mus när mammsen dammsuger och moppar,
och somnar också väldigt ofta till just dammsugningen.
 
Det finns ju en "låt" på Spotify som tydligen ska vara effektiv på kolikbarn, att få dem bli tysta alltså.
Det är ett så kallat "white noise", som låter som något från en skräckfilm.
Eller från en dammsugare, fläkt, hårtork, diskmaskin.. ja ni fattar kanske.
 
Men istället för att spela den låten så att hon blir lugn, så kan jag alltså göra en av mina favoritgrejer - städa.
Herregud, hon kommer att bli förstörd denna unga själ.
Antingen pedant som mor eller sjukt slarvig och tidsoptimist
(med tanke på att hon kom på utsatt dag).
 
Hon har blivit en stor tjej nu också.
Hela 5080 gram, 55,5 cm lång och 40 cm i huvudomfång. 
 
Idag har jag alltså varit på BVC, städat, pysslat med en Allie-bok, ätit plättar med glass och hjortron
och snart ska jag iväg till Marrki och baka.
 
Jag har också lärt mig att en daggmask kan bli 3 meter lång!
Ska försöka undanhålla denna info för Marrki då hon fruktar dessa varelser.
Detta har jag lärt mig från min nya natt- och dagsyssla "Quizkampen", en app där man tävlar med samma frågor. Trevligt.
 
Bjuder på en liten badbild från förra veckan.
Detta är minen efter att vi hällt vatten över ansiktet på henne.
 
Och jag är också glad att säga att vi har blivit med Moccamaster.
Nu kan ni få gott kaffe hos oss.
 Frid

Kommentarer
Postat av: Erika

Men vilken liten sötnos ni har fått!! :) Roligt att jag ramlade in här och får läsa lite om din vardag, som är rätt lik min numer :) Ha det fint!

Svar: Men hallå där :) Ja nu är det en ny vardag! Är du mammaledig också?
Erika Kjellström

Postat av: Erika

Yes I am :) Vår Ebba fyllde 2 månader den 24:e september så jag har inte varit hemma så länge :)

Svar: Men vad trevligt :) Då kanske vi syns runt omkring då!
Erika Kjellström

2012-09-29 @ 17:14:25
URL: http://www.erkis.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback