Podenco ibicenco

Två gånger har jag träffat på denna varelse och undrat vad det har varit för ras. Har aldrig sett dem förut och igår när jag promenerade runt Sidsjön så kom Husse och hunden igen.
Så jag var ju tvungen att fråga om rasen, vilket var..

Podenco ibicenco

 
Det är en fördel med Allie kom jag då på. Att jag utan att skämmas kan fråga okänt folk om saker.
Kan ju bara säga att det är Allie som undrar.
"Du, ursäkta.. Min dotter undrar..." - "Jo du förstår, det var min dotter som undrade det..."
Ja ja, hon är ju bara 6 veckor så hon kanske inte är helt 100 % med än. Eller ja, hon är ju tidig med allt min fina tjej.
 
Igår fick jag en väldans trevlig överraskning. Karln har nu börjat vant sig vid att jag ofta inte minns om han ska iväg och göra något. Igår var en sådan dag.
Han skulle bli pappafirad av sina vänner. 
Jag satt hemma och väntade på honom.
Det förstod han att jag gjorde.
Så han hade i förväg ordnat så att Marika, Anna, A-L och syster Linda kom förbi och lagade god mat.
De gjorde hemmagjorda langos. MUMS!
 
Idag har vi haft familjemys på stan.
Vackra Saga.
 
Vi hann också med att införskaffa oss lite inredning från Åhlens. De har fått in mycket fina grejer.
Karln har nu bestämt att vi ska ha lite industrikänsla hemma. Så vår 50-talsstil som vi kanske har haft i ett halvår duger tydligen inte lika bra längre. Han ändrar sig snabbt han..
Men han får väl pyssla på då.
Detta har vi nu till exempel.
 
Har precis lagt en deg på jäsning i 10 timmar. Kaffekavring ska det bli. Spännande!
 
Nej nu får det vara nog, frid på er.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback