Ny situation

Ja, det är nya situationer hela tiden.
I fredags kom "kör bilen själv med Allie och hon tappar nappen och börjar storgråta"-situationen.
 
Vad gör man då? Ska man stanna och ge henne nappen eller chansa att hon själv kan ta nappen vid 3 veckors ålder?
 
Jag började med att försöka prata med henne. Den här klassiska "Mamma är hääääääär". Funkade inte.
Så jag tänkte att lite musik skulle kunna få henne att glömma nappen. Självklart var det reklam på alla kanaler, förutom Radio Guld. Så jag vred på volymen rätt högt.
 
It worked. Hon blev lugn av en gammal klassiker. Måste ha en gammal själ.
 
Nöjd på Marikas köksö.
 
Hann med lite mys med kusin också.
 
Frid

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det måste vara min svåger Niklas som jobbar på Radio Guld.. han är bra med barn ;)
Nädå.. men det där med tutten är jobbigt. Men för mig har det funkat bäst att bara köra på. Stannade jag och gav tutten så var den ute inom en kort stund igen och gallskrik, så då hade jag aldrig kommit hem om jag skulle stanna hela tiden. :)

Svar: Nä det var lite så jag tänkte också.. får hoppas musiken löser det nästa gång :)
Erika Kjellström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback