Kaskad...

...bajs.
 
Det beslöt Allie att bjuda på för någon natt sedan. Hon sköt det dessutom på min mage. Jag önskade så innerligt att jag hade låtit karln tagit den blöjan. Vilken fantastisk syn det hade varit.
 
Så natten efter kände jag på mig att det kunde bli en favorit i repris. Så ja bad karln byta på henne sådär vid 3-tiden. Det som var lite synd var att han också kände på sig det, så han lyckades vira runt en handduk högt upp på magen och dodgade bajset så att allt for på golvet istället.
 
"Ojojojojojoj" hör jag.
Och så fick man stå med som moraliskt stöd när karln står med en handduk runt magen som gubbarna på ett romerskt bad och andas genom munnen även fast bajset inte ens har börjat lukta något.
 
Låtsas sova och smider elaka planer.
 
Hon har sovit rätt dåligt tre nätter i rad nu. Först trodde vi att hon var ivrig inför sin 1-månadsdag i söndags men det har tyvärr hållt i sig. Samtidigt vet jag inte om jag kan klaga för hon är egentligen rätt snäll med oss, så det kunde väl ha varit värre.
 
För att undvika att jag själv somnar under amningen så har mitt mission på nätterna fram till i förrigår varit att klå karln på maxi-yatzy (en app).
Slog hans rekord på 478.
Så nu har jag alltså inget att sysselsätta mig med. Någon som har tips?
 
Goskruttan.
 
Igår var vi hos Kristina och Edvin och bakade bullar. Det tog 6 timmar. Då vet man att man är småbarnsförälder.
Edvin myser under bullbaket.
 
Fick testa deras babybjörn. Måste införskaffas, hon sov gott i den.
 
Man vet också att man är småbarnsförälder om man hittar flera påbörjade sms som man inte har skrivit klart och skickat iväg.
Och jag får påminna mig själv att inte prata bajs med alla jag möter. Förutom de roliga bajshistorierna om karln då.
Men nu har jag en till vän som jag kan prata bajs med.
Marika och Jens har införskaffat sig en underbart vacker valp. Här har ni Vilde.
Och det är lika viktigt att han får bajsa som han ska också!
 
Jag kom också på mig att skriva i ett sms "Vi två kommer!". Vi är ju faktiskt tre nu. 
När börjar man smälta att vi faktiskt ska behålla Allie?
Så här snygg är hon idag!
 
Annars har vi hunnit med lite fotboll, kusinmys och testat det fina gymmet.
 
Tänk när Allie är lika stor som Saga.. Hoppas dessa pussar kommer ofta då.
 
Frid
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej nej nej... inte inte babybjörn. det finns så många bättre allternativ, sjal, ergosele tex. Vurmar för sjal själv då.
Tänk dig själv att hänga fritt med endast rumpan som stöd. Ungefär som att välja mellan att sitta i en skön soffa och titta på tv eller på en cykelsadel, vad skulle du välja ?

2012-09-19 @ 22:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback