I like big butts..

Jag kom på mig själv beatboxa inför Allie igår (spinner vidare på ämnet barnvisor). 
Nästan lika bra som den här killen:
http://www.youtube.com/watch?v=Ta-ATEOOo8M
 
Så nu kan jag lika gärna köra som Rachel och Ross i "Vänner" när dem rappar låten "I like big butts" för dottern.
http://www.youtube.com/watch?v=5fJAvVDw47g
 


 
Idag har vi införskaffat pysventiler till Allie.
Då det har funkat för lilla Edvin så tänkte vi ge det en chans vi också. Allie har haft en del krångel med magen och det är frustrerande att se lillfisen (hehe..) ha så ont och inte få ut något.
Så nu ska vi hjälpa henne! Ut med fisarna och kanske ibland lite poop!
 
Dock är det en rätt rolig historia bakom detta inköp. 
Först tyckte vi det var lite skojigt att pysventiler ens fanns men vi var ändå nyfikna över hur det fungerade.
Karln tänkte inte på att det var engångsventiler utan han såg framför sig en ventil som satt kvar i rumpan hela tiden, som man justerade, av och på. 
 
Jag såg karln drömma sig bort i en värld där han kunde styra Allies bajs. Som Gud.
"Nu ska du bajsa/pruppa, nu ska du inte bajsa/pruppa".
Aldrig bajsa när hon är med pappsen, bara med mammsen.
 
Haha.
 
Jag ska låta honom göra det första försöket, och jag hoppas att det kommer en massa bajs då.
Utan handskar, utan förkläde, utan cyklop.
Och Allie är med på planen. Hon har övat på blicken och trycket.
 
Jag har börjat tagit några osmickrande bilder på Allie (om det ens går), som jag sedan ska göra ett kollage av och ha som student-bild. Kanske ute lite väl tidigt men jag måste ju underhålla mig själv på dagarna också.
 
 
Innan jag går vidare så tyckte jag att det var en rolig beskrivning på baksidan på pysventilpaketet.
"Genom att massera ditt barns mage och sedan använda rektalkatetern Windi för att evakuera gaserna gör du det lite lättare för ditt barn - och för hemfriden".
 
Kan hända att karln drar det hela lite längre..
 
Idag har vi också hunnit med att hälsa på syster på jobbet och sedan myst med Frida.
Här i en fantastisk pose i Fridas soffa.
 
Och igår blev det mys med moster.
 
Nu sitter vi i köket och tittar på när pappsen lagar mat. Det blir älgbiffar med timjanpotatis och kantarellsås. Vi får finbesök av faster och kusinerna.
 
Frid
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback