Barnvisor

Jag har insett att jag inte kan några barnvisor. Jo, de klassiska som imse vimse spindel och blinka lilla stjärna. Men that's it.
Så när jag ska sjunga för Allie så blir det en del mummlande och en massa hittepå.
 
"Håller du på och bajsar? Ska du bajsa liiite? Bajs bajs.. Oj nu kom en liten pruuuuppp."
 
Inte konstigt att de hamnar i kiss- och bajsåldern.
 
Så nu har jag och Kristina bestämt att vi ska på babysång på Kulturmagasinet nästa måndag. Sen kommer vi nog vara med på kyrkans babysång också.
 
Idag var vi på BVC och hon väger nu 4540 gram och 54 cm lång.
Barnmorskan kollade om hon kunde följa med blicken och jag stod stolt bredvid och såg hur hon fokuserade på leksaken som åkte fram och tillbaka framför henne. Jag var sjukt nära på att börja böla. Haha, åh vad löjlig man känner sig, men det var härligt att se såna framsteg bara efter den här lilla tiden.
 
Hon har ju börjat imiterat kändisar också. Hittills har hon lyckats med..
 
.. att köra Usain Bolts signaturmove när han vinner. Så alltså, redan en klar vinnare in mind.
Hon är mentalt redo - check!
 
Och hon har också..
.. hittat sin luriga sida så nu finns det ganska klara bevis på att hon och Edvin har smidit onda planer ända sedan de låg i magen. Här som Mr Burns från Simpsons - "Excellent...".
 
 
 
Frid
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback