2 veckor och 3 dagar

Att det bara har gått 2 veckor. Det känns som att vi har haft Allie mycket längre. 
Men det är inte förrän nu som jag faktiskt börjar känna.. vad ska man säga.. kärlek till henne. Känns lite dumt att säga så.
 
Men i början är det rätt svårt att fatta, att hon är här för att stanna, och det har jag fortfarande.
Och sedan vi kom hem så har det mer handlat om rutiner, försöka höra vad skriken innebär, byta blöja och amma.
 
Det är nu som jag har börjat sitta och bara stirra på henne. Att få se henne göra alla dessa miner och bara få snosa på henne.
 
 
Nätterna tycker jag dock är lite jobbiga. Hon sköter sig, ammar var tredje timma ungefär, och somnar relativt snabbt efter, det är lite olika.
Så egentligen ska jag väl inte tycka att nätterna är jobbiga?
Det är inte så att jag måste kolla om hon andas var tredje sekund utan det är mer att jag vet att jag måste kliva upp 2-3 timmar igen efter att ha nyss ammat henne, och då kan jag inte riktigt somna om ordentligt. 
 
Ja, vad hade du förväntat dig då? Undrar kanske ni.
 
Ja, egentligen inget. Klart jag förstod att man inte skulle få sova på nätterna men jag måste ändå få tycka att det är lite jobbigt.
Jag är pigg på dagarna, och har klarat mig på mindre sömn tidigare också, så jag får väl hoppas att det håller i sig och att det inte är hormonruset som fortfarande ligger kvar och hjälper till.
 
Men sov när hon sover, säger ni.
 
Jag har inte riktigt någon ro till det. Istället har jag löst det genom att lägga mig och sova vid 21-tiden istället för 23 som tidigare. Det har funkat känns det som.
 
Jaja, det här var ju sjukt tråkigt att läsa. 
 
Igår var vi på kräftskiva. Mycket trevligt!
 
Jag var ut en snabbis till hallen och hälsade på resten av mina barn.
 
 
Syrran har fyllt år. Hon fick en megaflaska av favoritvinet.
 
Idag fyller tatterna år. Tatterna är Klara och Sanna Hällström. De kallas tatterna för att de sa att de behövde tatta när de var bajsnödiga. Detta var då när de var yngre. Eller...?  
Ebba och Cajsa Kjellström med Klara och Sanna. Myskväll när vi bodde på Södermalm.
 
Frid
 
 

Kommentarer
Postat av: deniz

Hon är så fin och du är en grym mamma!

Svar: Gulle dig :)
Erika Kjellström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback