P3 morgonpasset

Jag kan inte låta bli att skratta och le när jag lyssnar på
P3 Morgonpasset med Hanna, Martina och Kodjo.
Jag lyssnar ofta på dem när jag är ute och prommar med Allie.
Folk måste tro att jag är en wierdo när jag är ute själv och skrattar.
Nu kan jag ju istället skylla på att skrattar med (läs åt) Allie.
 
 
Klart man skrattar om hon kör rävöga och öppen mun när hon sover.
 
Nu är det bra mysigt att vara ute och promenera. Skippa slasket dock.
 
Jag håller förresten på och gör en Allie-bok.
Här ser ni resultatet av hennes fot och hand för ett par veckor sedan.
Foten gick bra, då sov hon. Sen vaknade hon när vi precis hade smetat in handen med svart färg och ungen vägrade att öppna den. Det blev en hand med tre långa fingrar.
Sen blev hon svart under naglarna i två veckor också.
Ska göra ett nytt försök snart.
 
Vad gör jag mer på dagarna då? Undrar ni.
Jo, jag kan väl kalla mig en klassisk lattemamma, fast jag dricker mest vanligt kaffe.
Jag och Kristina kör babysång och lunch varje måndag, nästan iallafall. Sedan har vi en bakdag eller så hänger vi bara. Allt som allt träffas vi nog tre gånger i veckan.
Här är vi och gör Birsta till exempel.
 
Man kan tycka att jag hänger ut lilla oskyldiga Allie, utan hennes approval,
men det här är mitt sätt att få ner allt  vi hittar på.
Det är ju rätt kul att titta tillbaka och läsa vad man gjorde för tre år sedan.
 
Men skriv dagbok istället, kan några tycka.
Jo, det kan jag göra men kommer mig inte för att göra det.
Sedan kommer jag nog inte att ha denna blogg för evigt och då sparar jag historiken och stänger ner den.
 
Hon är bra fin, eller hur?
 
I söndags gjorde vi vår första långtur till Hudik och kollade på tjejerna när de tävlade.
Mysigt att få sitta och titta på och inte passa dem. Fast kan ju saknade det också.
Tjejerna var grymma iallafall och tog guld!
 
Grym leksak som hon gärna roar sig med!
 
Idag klarade hon av att hålla upp huvudet när jag drog upp henne från liggande till sittande.
Hon har också börjat "prata" rätt mycket.
Stolt!
Här tränar vi lite nackmuskler.
 
Men vad hittar ni på när vi bara är hemma då? Undrar ni.
Jo, det kan se ut så här.
Vi tittar ofta på fotboll.
Mest Man United såklart. 
Då kan man bli upprörd över att motståndarlaget får en straffspark.
"eeeeey!"
 
Eller så ser vi på Top Model, när brudarna bråkar med varandra.
"Oh no you didn't!"
 
Eller så ser vi på favoritprogrammet The Ellen Degeneres Show och skrattar högt.
 
Jajaja, jag vet, hon ser lite rolig ut här.
Hon har visst lärt sig att dregla också.
 
Nä, frid på er.
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Hihi vad roligt du skriver :D

2012-10-30 @ 22:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback