Multitasker

Du vet att du är småbarnsmamma när:
- du multitaskar och kissar, borstar tänderna och vaggar ungen samtidigt.
- du sätter på dig sporttoppen utanpå de kläder du har på dig när du ska ut på prommis, då du vill skynda dig innan ungen börjar grina.
- du blir glad när du vaknar till ungens dunderbajs på morgonen = vilket betyder att ditt mission for the day redan är avklarat.
- du gungar/vaggar din kropp trots att du inte håller i ungen.
- du siktar på gropar, gupp, sprickor och välter nästan barnvagnen i diket när du promenerar. Du föredrar inte en fin asfalterad väg i det läget.
- dina myskläder är lika med dina kräkkläder.
 
 
Igår var vi på vår andra omgång av babysång på Kulturmagasinet. Första gången sov hon igenom hela, andra gången valde hon att gråta. Men mammsen har bestämt att det är så kul så!
Nu har jag i alla fall lärt mig en visa:
 
Hej lilla mus
Vad gör du för bus?
Jo jag gör ett mag-piiip, mag-piiip, mag-piiip
Jo jag gör ett mag-piiip.
 
Hej lilla mus
Vad gör du för bus?
Jo jag gör ett näs-piiip, näs-piiip, näs-piiip
Jo jag gör ett näs-piiip.
 
Och så vidare. Mycket trevligt.
Sekten som karln gärna vill kalla det.
 
Så det blev en heldag på stan, först babysång, lunch, strosande på stan, fika och sedan Bikram yoga på Ego.
Har hittills kört tre pass och haft en gudomlig träningsvärk. Fantastiskt.
 
Jag har också anmält mig till tjejklassikern.
Så det blir tjejvasan i februari, tjejvättern i juni, vansbrosimmet i juli och lidingöloppet i september.
Och så är jag bra sugen på Tjur Ruset i oktober..
Så det är bara att sätta igång!

Lite nervös inför skidorna, har fortfarande bara 1 ½ månads träning i ryggsäcken sedan förut, så det blir till en teknikträning med Evelina igen! 
 
Damen har börjat att greppa mer med händerna, hon börjar bli grym på att hålla upp huvudet och är helt enkelt mer med nu. Det är bra mysigt.
Igår hade hon tyvärr en dålig kväll, skrek för gudarna och var otröstlig. Dem stunderna är mindre roliga då man inte har en aning om hur man ska trösta henne.
 
 
Och det var det jag var orolig för när syster Linda och systerdotter Ebba skulle vara barnvakt åt henne för första gången i lördags.
Vi skulle ut på galej (Stafettmiddagen) och Linda och Ebba skulle vara här hemma hos oss efter att vi var klar med att bjuda på varmrätt (det blev en mexafton med chiligryta och grejer, mums).
Meeeen det gick ju hur bra som helst!
 

Nu vaknar den nya regeringen. Här kommer lite mysbilder istället.
 
Frid
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Li

Nice med massa bilder!

2012-10-09 @ 21:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback