Ångest

Ibland sköljer Herr Ågren över mig när jag inser att det är vi som ska uppfostra Allie och se till att hon lär sig...
ja, allt i princip.
Det är nu allt vi gör och inte gör kommer att påverka henne, den hon blir sedan.
Jag måste ju se till att hon får tillräckligt med stimulans,
att jag pratar med henne, sjunger, visar bilder, ja gud vette vad. 
Jag kan få ångest över att jag hyssjar henne till sömns på dagen.
Är det då jag kanske ska sitta och stimulera henne?
Kommer hon bli slow pga av mig? Eller introvert?
 
Bah. Det är inte bara!
 
Hörde på ett intressant program på P1 imorse, "I huvudet på en baby".
Då kom Herr Ågren igen och knacka på.
Det är i 3 månaders ålder som man tydligen kan lära dem vilket språk som helst.
Sedan blir det svårare och svårare.
Jaha, nu ska jag spela massa engelsk musik och prata engelska med henne tänkte jag.
Men tänk om svenskan blir kass då? Blir det för mycket på en gång?
 
Ja.. jag tror nog att det blir folk av "den hära" ändå.
 
Om inte annat så blir hon iallafall bra vacker. Det brukar gå bra då också.
 
frid
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback