Städning

Jag har precis städat.
Ni som känner mig vet att jag gillar att städa.
En tillfredsställelse är t.ex. ljudet när man dammsuger upp knäckebröd eller småsten. När man får torka rent alla ytor och ha det fräscht i diskon. 

Dagens tillfredsställelse blev att jag fick handdammsugaren helt ren (filtret och allt)!

Ja, det kanske inte är normalt.
Men det är inte kliniskt rent hos oss hela tiden. Och jag bryr mig verkligen inte hur det ser ut hos andra, så ni behöver inte vara rädda för att bjuda över mig.
Ibland är det riktigt skitigt här också, då man inte har hunnit städa, men då mår jag också lite dåligt av det.

När min karl vill överraska mig, då har han städat lägenheten, dammsugit och moppat och kanske lagat lite god mat (som han egentligen alltid gör) men det är enough också. Han behöver inte köpa massa grejer. Det räcker långt med att han har städat. Så han är guld värd när han gör sånt.
Även om jag alltid kommer att städa bättre än vad han gör. 
Men han kommer alltid att laga bättre mat än vad jag gör så det är rätt even steven.
VS 

Just när det gäller matlagningen så har jag tänkt att jag ska bli bättre på det när jag är mammaledig.

HAHA, tänker ni.
Du kommer att vara trött och inte ens orka tänka på städning och matlagning.
That's real life!

Ja, jag har fattat att det kommer att ske en rätt stor omställning i augusti. Och att man egentligen inte är "ledig" och kommer att få känna av begreppet "trött som få" på en helt annat nivå.

Jag försöker förbereda mig för det värsta, att knodden får kolik eller något
men jag kan ju inte heller gå in med inställningen att jag inte kommer orka något.
Jag har planer över att laga nya maträtter, baka massa, städa, fixa och dona och visst, allt kommer inte att ske på en gång och kanske inte alls men det är roligt att planera också.

Näe, nu ska jag ta och tvätta lite.

frid vänner



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback