Vad är dina gå-igång-grejer?

Förutom det där ljudet som uppstår när man dammsuger smågrus så har jag kommit på fler grejer som jag går igång på. Nu låter det kanske helt fel men sånt där som får en att bara bli så nöjd efteråt.

Såg några sommarjobbare idag som rensade rabatterna, och jag mindes tillbaka till den tid då jag och syster Linda jobbade för fastighetskontoret. Jag mindes den där känslan som vi fick när man river upp ogräs och roten bara följer med så där lättsamt och efteråt står man där och kollar på en ogräsfri, mörk och fin rabatt.

Samma känsla som jag fick när man sov på nederslafen i våningssängen hos pappa, och man plockade bort ludd från hålen på överslafens undersida (Linda vet vad jag menar).
Är det bara jag eller finns det fler som går igång på sånt där?





Idag har det i alla fall varit en härlig dag.
Jag och karln har tagit ledigt torsdag och fredag så vi får en minisemester tillsammans.
Dagen började med träning 06.45 på Helex och en mysfrukost efter.
Sedan for vi ner till stan och åt lunch på 1891's uteservering, spela kort, njöt av solen och kollade på folk.
Blommor inhandlades i Birsta, balkongen fixades och första grillningen hemma blev av.
Vi bjöd över Grim på fika (killen man inte behöver fråga två gånger) och hann med en kvällspromenad.
Ja, vilken dag!
Rekommenderar denna varmt efter träningen istället för till exempel Gainomax. Mjölk med lite blåbärssmak, inga konstigheter, är inte lika söt som andra proteindrinkar, behändig förpackning och dessutom billigare. Denna är på 5 dl och räcker för två träningar.


Igår hann jag med uppvisning med tjejerna, få pussa på goa Saga och fotboll på kvällen.


I söndags passade jag och karln på att gå på Sidsjö Café. De ska ju förmodligen stänga igen efter juni så passa på ni andra också!
Sjukt mysigt och bra mat/fika!
Frid

Kommentarer
Postat av: Li

Haha, jaa vilka underbara minnen xD Minns du även i Nacksta på 18 höll vi på med dammluddet under sängarna, då fick den som kom sist ligga på golvet och plocka i nederslafens hål ^^

Vad fin du var i trädgårdshandskarna och mysmagen på balkongbilden! :)

Kram

2012-06-11 @ 13:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback