Bebisupdate

Jag har nu gått in i vecka 34, ligger enligt kurvan, har gått upp 10,5 kg, fina järnvärden, bra blodtryck och magmåttet ligger på 31 cm.
Bebisen ligger visst redan fixerad, se där. Hjärtljuden har gått från 146 till 136 och karln håller på och utreder om det är en pojke eller flicka. Under 140 = pojke och över 140 = flicka.
SÄGS DET.

"Åh du strålar"

Det är väl ganska klassiskt att säga till folk som är gravida. Och man strålar säkert, jag vet inte men hittills har väl min graviditet var rätt snäll med mig.
Det är dock några smågrejer som gör att man vet att man är gravid och inte sitt normala jag..
Som att...

...magen är hårigare än benen
Nu kanske det blir "too much info" men jag har inte rakat mina ben på länge och normalt brukar de vara rätt håriga nu men det är dem inte. Bara små små ljusa fjun som knappt syns.
Vad skönt! Tänker ni.
Ja, absolut, för det är rätt svårt att raka benen utan att kräkas eller tappa andan just nu.

MEN då har istället magen blivit rätt hårig.
Vilket leder tillbaka till "Åh vad du strålar".
Mm, men igår kände jag mig mindre strålande och attraktiv med stödstrumpor, hårig mage och en hes röst som om jag har rökt i 20 år.

Du vet också att du är gravid när...

...du ska gå förbi folket som redan sitter i biosalongen för att komma till platserna längst in och oavsett vilket håll du är vänd åt är i vägen (mer än vanligt). Antingen bompar man in magen i ansiktet på den som sitter på samma länga eller så bompar man in magen i bakhuvudet på raden framför. Sorry!

...du måste parkera om bilen för att ens komma ur, då du ställde dig för nära bilen bredvid. Annars brukar det inte vara något problem för en smidig pensionerad gymnast.

...du kissar på dig lite vid nysningar och hostningar, eller vilken reaktion som helst egentligen.

...du måste ta på dig ett brottarbälte för att gå på promenad.

...alla dina tröjor och linnen har en fläck på magen.

...du drömmer om förlossningen varje natt. Det är inte alltid du föder en bebis dock, ibland kan du också klämma ut en katt.




Kommentarer
Postat av: Li

Hehe, men snygg är du ju! Eller jag menar, du strålar ^^

2012-06-30 @ 09:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback