38 dagar och 58 dagar

Gick hem från jobbet idag. Det är lite svagt uppåt hela vägen.
Vid såna tillfällen inser jag att jag bär på 10 kilos extra vikt än vanligt.
Det går inte lika fort och jag blev svettig direkt.
Sedan hann jag med att tänka en hel del.

Bland annat på att det är:
38 dagar totalt kvar till semestern.
25 arbetsdagar kvar till semestern.

Och..

58 dagar kvar till knoddens beräknade datum.
Det är sjukt vad tiden går.
Förutom att man knappt kan hålla sig när man nyser så har jag mått bra, kanske oförskämt bra. Från och med nu tänkte jag sluta med bodypumpen och bara köra gym + promenader. Jag trodde dock att promenader skulle vara skönt så här på slutet men det är lite bökigt, mest för att det känns i ryggen efteråt. Men jag vill inte klaga!

Cravings? Undrar ni.
Nä, inget extremt. Har inte känt något sug av att slicka på tegelsten eller tugga kaffesump här inte.
I början så var jag sugen på salt, så chips och strips var lockande må jag lova!
Just nu äter jag vattenmelon i princip varje dag. Så det får nog bli min räddning i sommarvärmen.

Sitter med min förlossningsplan framför mig.
Idag lärde jag mig på föräldrarträffen att värkarna kommer att kännas som att man vill bajsa. Det känns som att mitt och karlns förhållande kommer att ta ett stort kliv framåt dagen då det gäller.

Har ingen aning om hur jag ska planera min förlossning, det är så mycket snack kring den. Känns som att jag kommer att förlita mig på dem på förlossningen när det väl är dags. Tror det är en bra idé.
Det enda jag tänkte önska mig är att få bada i det där badet som många pratat om.

Jag vill ju hellre lägga upp en plan över hur jag ska ta hand om knytet jag ska klämma ut. Alltifrån amning till hur man gör när dottern tar hem en 12 år äldre pojkvän när hon själv är 15 år. Som dessutom bär tanga, har inget körkort eller arbete. Eller när sonen.. ja, jag vet faktiskt inte vad jag ska oroa mig över där. Kanske ännu mer skrämmande.

Vad gör man då?





Vad har hänt för roligt sen sist då?
Ebba gick ut 9:an
Saga letar efter Ebba.
Jag har haft en mysig avslutning med gympabarnen mina.


Det blev kubb, lite smålekar och till sist tårttävling!
Blandat
Bakning
Cheesecake och morotsbröd


Segling med jobbet

Lek på träningen

Helgmys i solen

Lillan myser med lillknodden
Frid

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej! Härligt att du fortfarande mår så bra! Förstår att det är tungt o promenera med magen, men jag lovar... det blir tyngre! :)



Sköt om er, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback