Lite för snabb ibland

Vi har fått vara en familj heltid sen mitten på december och det varar till nästa vecka.
Väldigt mysigt.
Vi hade innan målat upp en bild om att vi skulle pyssla, göra massa julmat och baka.
Nja.
Vi har tagit sovmorgon nästan varje dag och degat snarare i soffan än i köket.
Men mysigt har det varit ändå!
 Allie sover i " borgen".
 
Och nu är julafton avverkad!
Vi sov hos karlns föräldrar dagen innan och ville ju passa på att
köra en uppesittarkväll med Bingolotto.
Allie valde dock att vara lite tjurig på kvällen så vi fick springa i omgångar och trösta henne.
Då kommer vi till just rubrikens ämne.
Mitt i ett bingorace fick vi ta hand om Allie,
så efteråt ville jag ju "rätta" min lott och kolla om jag vunnit något.
Kunde det vara sant?
Både jag och karln var rätt snabba med att lägga ut vår stora vinst på Instagram och Facebook.
Vi började googla på vad det kunde vara för tillbehör och var väldigt exalterade må jag säga.
Tills vi får en kommentar på min bild att jag har gjort fel och rättat 2:an omgång med 1:ans nummer.
 
Haha, tänkte vi, ja, nu vill de skrämmas.
Tills jag började känna en obehaglig känsla av att detta kunde vara sant.
Du.. kan du kolla om jag har kryssat i rätt nummer? Säger jag.
Ett nervöst ok från karln.
7? Säger jag.
Ehh.. nej. 
 
Redan på första siffran var det alltså fel.
 
Karln "skäller" på mig och han får skämmas för mitt misstag och låtsas separera på Facebook.
Jag tyckte det var lite roligt och tänkte, "det här ska jag skriva om i bloggen".
Lite besviken blev man väl också men det kändes som att det var typiskt oss att detta hände. Eller mig då.
 
 
Lite bilder från julafton då..
Sjukt fokuserad på Kalles jul.
Fina familjen.
 
Här är några bilder som min systerdotter Selma har tagit på andra systerdottern Saga. Tänk vad dem kan!

Mamma... det är dags att byta sängkläder.
Dem ser exakt ut som bakgrunden på alla "nyfödda bebisar-kort" i ST.
Titta.. 
 
Och några på vår drottning.
 
Då jag gärna hänger ut karln här på bloggen,
så tänkte jag nu när det ändå är jul,
bjuda på en uthängning av.. mig själv!
Men det kommer i nästa inlägg.
 
Frid.
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback