Tomorrow is the day

Allt blev rätt verkligt när min preggobuddie skulle komma på middagsbesök i fredags men bestämde sig för att kläcka sin lilla Edvin som jag fick snosa på igår. Hela den kvällen gick jag och inbillade mig att jag började få värkar och att det var dags för mig med men icke.

Jag mår alldeles för bra för att det ska vara The day imorrn.
Sover dock som en kratta. Inatt vandrade jag runt i två timmar för att det är så sjukt obekvämt att ligga ner. Klev upp 07.00 och jag har hunnit storstäda, tvätta och rensat två förråd samt tagit en powernap.
 
Har precis tryckt i mig en massa ananas vilket sägs ska dra igång förlossningen. Detta fungerar antagligen om man äter 15 ananas per dag och nu har jag blåsor på tungan.
 
Detta gör jag på dagarna..
Här har ni mina hemmagjorda sandwichglassar.

Blåbärsyoghurtglass, kolakakor och 10 timmars jäsningsbröd.

Marika har varit förbi och vi åt en efterlängtad "brinner" - breakfast for dinner.
 
Karln var nöjd med burgarna som han gjorde i fredags.

Saga har också hunnit fylla år och syrran gjorde en häftig tårta.
 
Saga är dessutom lika oförstående som mig att det faktiskt finns en bebis o min mage som jag snart får hålla i mina armar och älska ihjäl.
Här försöker hon prata med bebisen genom naveln. "HALLÅÅÅ?!"
Hon har rätt dåligt tålamod, fick inget svar och gav mig istället ett rivmärke på mage när hon försökte "killa" mig och vara mysig. Lite hårdhänt kanske..
 
Förresten.. om ni vill ha tips på sommarpratare (P1) så rekommenderar jag Soran Ismail och Klara Zimmergren från i år och sedan Monika Nyström från förra årets omgång.
Den sistnämnda rekommenderar jag er att lyssna på ensammen, i ett rum, inlåst. Gör inte som jag och promenera runt Sidsjön samtidigt. Risken är att ni ser lika dum ut som jag gjorde.
Ni vet när man bara vill storböla men försöker istället hålla tårarna och snyftningarna tillbaka, men lyckas inte riktigt och det blir 10 ggr värre gråtbröl och röda ögon? Så gick jag runt och såg ut i spåret.
 
Nej.. vad ska jag hitt på nu?
 
Frid
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback