Förlossning del 2

Glömde nämna några roliga bitar från förlossningen. Nu blir det i och för sig en uthängning av karln men dem är alltid roliga.
 
Rolig grej 1.
Ett tips till karlarna under ett förlossningsarbete är att självklart coacha och stötta sin respektive i det hårda arbete man gör. Men ni behöver inte vara med och krysta i varje krystvärk. 
Det leder tyvärr inte till en till bebis, utan ni blir nog bara rätt skitnödiga. Som karln. Eftersom jag svek honom i själva ögonkontaktsdelen så krystade han omedvetet med i mina värkar, som för att hjälpa till liksom.
Och det går ju inte bara att lämna mitt i allt och gå på toa så stackarn fick vänta ett tag efter det efterlängtade toabesöket även om han inte gillar att gå på någon annan toa än vår hemma.
 
En parantes är att karln var en väldigt bra coach och har varit klockren nu efteråt också. Här ligger han i vår garderob bredvid vaggan och låter mig sova. Han tyckte det var lite som att campa.

Rolig grej 2.
Karln gjorde illa knät rätt rejält härom veckan. Så en annan rolig grej var också att när arbetet var gjort och Allie hade slinkit ut, så ska en sköterska hämta en alvedon till mig. Karln ber om en till alvedon. Till sig själv och sitt onda knä...
 
Rolig grej 3.
Karln har fobi för lukter. Och bajs. Inte sitt eget men andras. Och ja, visst, det är väl ingen som gillar bajs men han har verkligen fobi för det.

Först kan jag börja med att berätta om när vi hämtade hem vår första katt JD från Härnösand. Hon var ju självklart lite skrajsen över vad det var för folk som hämtade henne så hon sket ner sig i buren. Karln får panik och stannar vid vägen och låter mig ta bort det på något sätt medan han själv hittar en handduk i bagageluckan och virar den runt huvudet som en turban där det var endast ögonen som syntes.
Så körde han hela vägen hem.
 
Det här leder då till det samtal som vi hade några veckor innan förlossningen där jag gör karln medveten om att jag kan bajsa på mig under förlossningen och att det förmodligen kommer att ta vår relation till helt nya nivåer. Good or bad, det skulle visa sig.
Det här går han och tänker på ändra fram till The Day, när vi är där, på förlossningen och han krystar med mig.
Han har tränat hela våren på att byta i kattlådan och att endast andas genom munnen. Den taktiken körde han här också.
Kan ni förstå den rädsla han sitter på under förlossningen? 
För er vetskap så bajsade jag aldrig på mig, men jag sa under tiden att det kändes som att jag skulle göra det. Då blev han svettig.
 
Det här leder då ännu vidare till att han har lagt ögonen på 5 lådor som hänger på väggen i förlossningsrummet. Lådorna innehåller såna där handskar.
Så fort vi blir ensammen i rummet så tömmer han en sådan låda och lägger i vår väska. Utan att jag märker det också.
Detta märker jag när han ska byta blöja på patienthotellet. Tänk er bilden där han står och blåser upp handskarna, sätter på sig dem och ger sig in i en bajsblöja.
 
Nu är handskarna slut. Men han ska ändå envisas genom att köpa nya imorgon.
 
Så! Nu är uthängningen slut!
 
Godnatt 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Li

Haha, Hellas äger ^^

2012-08-25 @ 10:19:30
Postat av: Johanna

Hahahaha, jag dööör vad roligt! Iofs är det inte roligt med fobier så jag ska väl inte skratta då jag har en fobi själv. Men det var fan kul :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback