Va? Jag, problem?

Man kan väl säga att jag har problem. Eller jajajaja, okej okej, jag har problem.
Jag har länge tänkt att jag ska gå in och kika lite i städbutiken som ligger ovanför bion.
Ja, där ser ni redan vad problemet är. Vem planerar sånt liksom?

Jag gör det. I smyg. Eller ja, inte nu längre.


Iallafall, jag smet förbi där efter lunchpasset idag. Tänkte att jag i lugn och ro skulle få kika omkring där på alla mirakelmedel som man kan använda till fläckar och sånt. Vilken lycka!
Blev dock inte så, utan direkt när jag kommer in och har gått sisådär 10 steg så står en försäljare 10 cm ifrån mig. Och säger inget.
Jaha, jag säger väl hej då.

- Hej... (jag)
- Hej. (han)
Han säger alltså inget i stil med "Kan jag hjälpa dig? Letar du efter något särskilt?". Så jag får lite småpanik och känner att jag måste komma på en orsak till varför jag är där. Kan ju inte säga att karln kallar mig städhitler och att jag har planerat att gå in i butiken bara för att myskolla runt för att jag är galen och gillar allt med städning att göra.
Nej.

Men så kommer jag på att jag länge irriterat mig på fläckarna på vardagsrumsbordet och inte hittat något som får bort det så jag berättar det för försäljaren och frågar om han har nå tips på nå medel.

Yadda yadda, och så visar han mig lite grejer.
Fanns ett medel som hette superduperX2000megaspotremover för 130 kr, eller något åt det hållet, som han tipsade om men i första hand tyckte han att jag skulle testa en supersvamp som har slipeffekt och att det kanske skulle kunna funka.
Man behövde bara blöta den och så gnugga försiktigt.

Okej, jag testar väl det och så går vi mot kassan. (Här vill jag egentligen i lugn och ro kika vidare runt i butiken men det blev liksom inte läge, eller bara konstigt. Om det kunde bli konstigare)

De tog bara kontanter. Damn it, jag har inga.

Men så sa han att jag fick svampen gratis, det var lugnt liksom, kunde komma in någon annan dag och tjohej tjohej.
Vilken kundvård va!!?
Okej, den kostade en tia men ändå! Tänk om vi skulle göra så på H&M.
- Åh nej, jag glömde min plånbok (Solsidan-Ove-varning).
- Nämen, äh, det är lugnt, kom in en annan dag och betala. Eller förresten, ta hem dem här 17 plaggen du. Det förtjänar DU!

Jaja.
Här har ni hemsidan: http://www.stadbutiken.se/
Och här är svampen!







I fredags var jag på Melodifestivalen med ena jobbet. Det var kul, inte för att jag seriöst ser på melodifestivalen i sig men ändå kul att få gå på såna events.
Iallafall så vann jag en kaffemaskin.

En kaffemaskin!!! Jag vet! Jag vinner aldrig något!
Jag hade svarat på ett tävlingsformulär i stånden som stod utanför scen. Och jag var inte direkt seriös i mina svar, jag kommer ju aldrig vinna ändå (i efterhand så här, varför tänkte jag så? Dumt av mig).
En av frågorna var "Vem tror du går vidare från andra chansen?"
Jag hade ju inte ens någon koll på vilka som skulle sjunga så jag skrev "Hon med luggen. Och den röda klänningen".
Lite kryssfrågor och sen kom en till fråga där de undrade varför just jag skulle vinna en kaffemaskin.
"Om jag skulle komma hem med en kaffemaskin så skulle min sambo be om min hand".

Ja som ni ser, inte direkt så seriös.

Eller?

Jaja, efter showen fick jag ett sms där det stod att jag var en lycklig vinnare av en DeLonghi och kunde hämta den på en gång.
Här är den!


Karln bad inte om min hand men han blev glad iaf!


Frid



ps. fläckarna på bordet gick inte bort. däremot fick jag bort lite färgfläckar på golvet. Det vare värt en tia för. Eller ja.... ds.


Kommentarer
Postat av: helena g

hahahaha alltid lika underhållande!

2011-03-10 @ 10:36:26
Postat av: Li

Haha, underbart ^^ <3

2011-03-10 @ 22:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback