Kattkräk med fart

Nu har Lillan precis kräkts över halva lägenheten. Hon sprang även medan hon kräktes. Kanske inte den bästa idén som hon haft men som jag sagt förut, det här ingår väl i hennes plan att utrota människan.

Hon fick precis nyskalade räkor. Men som tidigare idag så kräktes hon direkt efter.
Hmm?
Googlade och hittade.... inget! Hallå, ska man inte kunna hitta allt på Internet?
Jaja, nu är hon ute iaf, smider planer med grannskapets katter.


Hmm. Vad kollar JD på tro?


RÄÄÄKOR!

Vi ska alltså göra ett tappert försök att göra en variant av vår favoriträtt i Spanien, Gambas pil pil.
Denna gång är det karln som kockar. Det kommer alltså inte att bli som för ett år sedan -->
http://errki.blogg.se/2010/january/idol-2010.html

Måste nog förklara lite närmare hur mycket vi tycker om den här rätten. Favoriträtt är inte ens ord nog att beskriva hur mycket vi tycker om den. Jag skulle kunna basera min hela kosthållning på denna rätt. Äta det varje dag, frukost lunch middag. En stående rätt på middagsbjudningarna. Hälla det över kroppen och äta det samtidigt.
OKEJ, kanske inte hälla det över mig då den är kokande het när den serveras men jag tror ni fattar nu.
Här är receptet:
Heta räkor i vitlök

Vi har precis kommit hem från relaxen på Himlabadet. Det är ju där fördelen kommer in med att karln spelar golf, han vann ett presentkort dit.

Så nu ska jag jämföra Himlabadets relax med Södra bergets spa.
Läge: Fördelen med södra berget är utsikten. Men det är bökigt att ta sig dit. Himlabadet ligger i stan, så det är lätt att ta sig dit och även köra en kombo med utgång.
Grejer: Ångbastun på Södra har de senaste gångerna jag varit där inte fungerat och det enda som är "roligt" är egentligen utepoolen och varmpoolen. En fördel är att schampo, balsam, lotion ingår.
På himlabadet finns en hetbastu, ångbastu och en Aufguss-bastu där de har olika dofter. De har en utepool, kallbad, rolig dusch med olika väderlekar som tema (luktar även eucalyptos där), varmpool.
Alkohol: Ska man köpa ett glas vin på Södra måste man gå ut från Spa't till restaurangen och endast sitta där. På Himlabadet finns en mysig lounge inne och även en terass där man kan smutta på en öl.
Mat: Måste oftast beställa maten i förväg på Södra, men frukterna, téet, juicen är faktiskt ett plus där. På himlabadet finns det mat som mättar och även småplockstallrikar man kan köpa.
Pris: 220 kr på Himlabadet och ca 500 kr på Södra.

Behöver jag säga mer? Fördelarna lutar faktiskt mot Himlabadet som ni ser. Det var mysigt där, inte överdrivet stort men bra service och roliga "grejer" att välja mellan.
Vi testade Aufgussbastun (de har olika sittningar vid vissa tider, finns på hemsidan), där en tjej kom in och berättade hur det gick till, sen dona hon runt med doftande olja och ja, det var nice.


Ser lite sur ut. Måste vara att jag är hungrig som ett as. Bjuder i alla fall på en sexig slits. Grr.


En nöjd karl med en iskall öl. Jag gillar att hans håriga ben blev i fokus på bilden.

Nej, nu ska vi äntligen äta!

frid vänner

Kommentarer
Postat av: Sofie

De kan ju vara så att katten din är allergisk mot räkor. De är våran, är tydligen inte ovanligt de.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback