Ensam hemma

Hur planerar ni en kväll där ni är alldeles ensam hemma?

Åh, vilken ego-kväll jag ska ha ikväll, tänkte jag.
Ja, vad planerade jag in då?
Jo, mina planer var:
- dammsuga
- sy kuddfodral
- tvätta
- laga mat + baka
- läsa topphälsa + damernas
- se en film
- läsa en bok
- sova

Eh, tänker ni. Ja, det är min typ av ego-kväll.

Blev det så då? Nästan iaf.

Bjöd över syster Anna och underbara Saga på våfflor, varma bär och grädde. Under tiden slängde jag också ihop en Bounty-kladdkaka som vi smakade på, varm och god med grädde.
Såg Prince of Persia, nästan iaf, jag tittade nog mer på Saga.

Och nu sitter jag och försöker lära mig texten till
Sugarhill Gang - rappers delight. Adam Alsing sjöng den imorse på radion, jag blev impad och tänkte att nu ska jag också lära mig den! COOOOLT.

Jag gav upp efter halva låten. Min dröm som rappare är över..

Det blev några kort ikväll också. Mest på Saga då.

Snyggaste luvan ever.


Så ung, men hon ber fint.

Jag vet att jag har varit dålig på att blogga. Men jag har haft fullt upp.
Jag har hoppat på en 100 % tjänst, så nu är det full fart och det är roligt! Plus att jag har helgjobb lite då och då.

Så jag slutar 17.00, går hem (vi har just nu en stegräknartävling på jobbet), karln står med tallriken redo vid dörren när jag kommer fram, jag slänger i mig det på 5 minuter och åker vidare till träningen.
Men, jag kommer få en riktig semester i sommar och höst! Woho, first time! Annars har det bara varit jobb!

Förra helgen var vi i Ö-vik. Då såg det ut så här, av det lilla jag fotade.

Nej, vi är inte på en loppis. Det här är i Lennarts källare (mammas karl). Jag kom på mig själv att titta efter pris på en vas. Då är det illa... eller? Jag blir nog likadan, älskar sånt här.



Undra vem som var i fokus den helgen?





När jag ändå är igång, kolla på vår nya trampett! Fin va?!





Och här har vi bilder från en ute-dag.


Och så här blev våra Gambas pil pil förra helgen:

Mums!

Nu blev det ett otroligt tråkigt inlägg.
Kanske sova nu?

frid

Kommentarer
Postat av: Elin

Jättefin!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback