Revenge

Dagen började med att jag kom sent till jobbet.
Ursäkten var nästan i samma form som "Min hund åt upp läxan" eller "Vår tvättmaskin har gått sönder så jag kan inte vara med på gympan på 3 veckor".
Inte för att jag haft en hund under skoltiden, eller skippat läxan (då jag var lärarnas favorit, of course) och sedan var (läs är) jag ju extremt atletisk och sportig så jag skulle aldrig skippa idrotten heller.

Åter till morgonen.


Min ursäkt var istället "Mina katter följde efter mig, så jag kunde inte gå mot jobbet".
Men varför låste du inte in dem då? Undrar ni.
Jo, för det första så går de ut vid 5-tiden på morgonen för det är nämligen då vid just den tiden, varje morgon, som de inser att det bara är en timma kvar tills matte kliver upp, så varför inte väcka henne nu? "Bra idé my BFF", säger JD och så sätter de igång.

Okej, Best Friend Forever är lite att ta i, JD hatar Lillan just nu.

För det andra så får jag inte tag i dem ens för att kunna ta in dem, eftersom de då helt plötsligt vill leka jagis. 5 försök senare, med olika knep att lura dem runt husen osv, så var jag på väg ner till jobbet. En granne fnissade lite åt situationen. De ska tydligen flytta för övrigt, tur för dem.
Blev i alla fall bara 5 minuter sen. Man är ju snabb i fötterna så att säga.

Var vill jag komma med det här då? Undrar ni.

Jo, för jag fick precis min revenge.
Vi har tidigare försökt sätta en stol framför dörren och täcka över handtaget med en jacka, för att inte Lillan ska hoppa upp och störa sig varje morgon.
Det har gått sådär.

Nu kom karln på en annan teknik.


Hmm, vas is das?


Lillan ska ju ändå envist försöka nå handtaget och hänger kvar rätt länge tills hon inser att ödet är bestämt, det är hon mot vattnet.
Behöver inte säga så mycket mer om vad som hände. Det är tyst nu iaf.

Frågan är hur kuppen ser ut inatt. Kanske dricker de upp allt vatten eller drar dit en handduk och suger upp det och så startar hoppningen. Ja, allt kan hända.




Gjorde mina första nio hål idag på golfbanan. It was fun. Kolla vad proffsig jag ser ut.
Fake it until you make it.


Frid

Kommentarer
Postat av: Li

Haha, du och Hellas: 1, katterna: 0 ^^ Shit, golfhandsken och allt, 1337!

2011-06-07 @ 22:50:28
Postat av: Anonym

Varför låser ni inte bara?

2011-06-09 @ 11:25:50
Postat av: Hellas

Till "postat av" det är låst men ljudet av en katt som skriker och hoppar upp på handtaget gång på gång är ingen höjdare.

2011-06-14 @ 10:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback