Hälsovägledaren tipsar!

Om ni vill gå ner i vikt snabbt, besök gärna en vän som är magsjuk.
Se också till att ni får dubbelmagsjuka, båda hållen alltså.
Mycket effektivt!

Sitter just nu utmattad efter att ha kaskadkräkts och (ursäkta detaljerna) kissat bajs. Trevlig fakta 1.
För er som inte hört ordet kaskad förut:

Kaskad (efter franska: cascade, eller italienska cascata för vattenfall) är:

  • ett konstgjort vattenfall som faller ner i flera steg.
Det var så illa ett tag där imorse att medan jag satt på toan så insåg jag att jag behövde kräkas. Kunde ju inte direkt ställa mig upp, så jag kollade runt och försökte hitta något att spy i.
Första tanken var att vända locket på kattlådan, men jag hittade sopkorgen. Trevlig fakta 2.

Men hur kan du sitta och blogga när du är magsjuk? Undrar ni.
Jo serrni, jag har precis kaskadkräkts och då har man ungefär 10 minuter där efter som man mår ganska tipptopp!

Hoppas att det bara är en endagarssjuka. Det var längesen jag var magsjuk, ja, det var när man var liten och syster och jag trodde att vi var smarta att äta apelsin för att C-vitamin är ju bra. Vilket resulterade i att vi kräktes stora klumpar av apelsinkött direkt efteråt.
Nä, jag kör gamla tricket med avslagen cola (lär ju var sockret som gör en pigg), vatten och blåbärssoppa snart (har beställt av mor).

Nej, nu måste jag sluta.
Tiden är ute.

Kommentarer
Postat av: Frida

I have the best hälsovägledare in the world! Tack för tipsen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback