2011 är nog mitt år

Jag börjar känna det. 2011.. är nog mitt år.
Idag hade jag min första arbetsdag som Hälsovägledare/Konsult. Kändes mycket bra. Och spännande!
Ser fram emot att möta nya utmaningar både i nya jobbet, i gamla jobb, träningen, kärleken, vänner och ja.. livet helt enkelt!

Och jag och Frida har lovat varandra att försöka utmana oss själva, göra något som man har varit rädd att göra, stort eller litet, varje dag.

Tänk er, ni har ett helt år (eller ja, jättemånga år) framför er som ni inte vet ett dugg hur det kommer att bli. Ni kan skapa och göra det här året till precis vad ni vill, till just ert år. Det låter djupt, men det är en sjukt skön känsla.
Jag såg denna känsla i några av mina gympatjejer idag på träningen också. Underbart.

Tänk också alla människor ni kommer att möta under 2011. Det finns en mening i varje möte med dessa människor. Det kan vara "dåliga" möten och det kan vara "bra" möten. Ni kommer att lära er något varje gång.

Deep stuff man.


Nej, jag har inte rökt på. Jag är däremot ensam hemma och inte alls trött, fast jag vill sova. Jag har sett på ett nytt avsnitt av Greys Anatomy (muy bien!), duschat, legat på spikmattan och nu sitter jag här i sängen. Karln är i sthlm på jobb och jag är fast med katterna.

Jag har just nu en mysig katt och en mongo-katt hemma.
Mysiga katten ligger lugnt vid min sida. Mongo-katten klöser just nu upp hela fåtöljen och kommer snart att skrika loss vid ytterdörren och försöka öppna den. Detta är ett återkommande beteende som fortsätter under hela natten med några pauser där hon försöker lura mig att det är över, men sätter igång igen.

Jag är nästan helt säker på att hon medvetet försöker göra mig till en galen människa.
Ni som följt denna blogg, känner till hennes tidigare försök.
Det värsta är att jag tror att mysiga katten är på hennes sida, och att hon spelar en roll.
De har en plan.
Har bara inte riktigt luskat ut den helt än.


Se, ett ganska onormalt beteende för en "normal" katt.
Tydligen gillar hon fotboll.
Och jag tror hon är närsynt.

Dags att sova.
Med ett öga öppet.....

Frid

Kommentarer
Postat av: mig själv

minst ett öga öppet is the shit!

2011-01-11 @ 00:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback