Rutiner

Man har rätt många rutiner. Tänk efter själva.

Jag går upp 06.00.
Klär på mig och fixar mig.
Under tiden kokar jag ägg, så jag har 14 minuter på mig att bli klar, från att det börjar koka tills äggen är klar. Äter frukosten och är klar vid 06.30.
Under tiden har jag sett på antingen nyheterna eller "ska du säga".
När jag har ätit klart, tar jag, häpna, en powernap till 07.00.

VAAA, varför sover du inte bara längre dömhövve? säger ni.

Jo, därför att det är skillnad på att kliva upp 06.00 och 06.20 t.ex. Jag blir i orytm hela dagen om jag kliver upp senare. Det ska vara om jag kliver upp 07.00 och åker med karln ner till jobbet. Men då blir jag oftast sen för att karln börjar senare än mig och det gillar vi inte.

Jag vaknar i alla fall till 07.00, städar undan, borstar tänderna, packar ner grejer i väskan, slår på radion och går ut genom dörren mellan 07.10-07.15.

Bussen står alltid vid vändplatsen när jag går förbi. När jag nästan är vid Ica sidsjön så möter jag en kvinna med en golden retriever.
Vid gamla fagerdalsbadet går nyheterna igång på p3 och då är klockan 07.30.
På oscarsgatan möter jag en skum kille med luva, en sur tant med en glad liten tax och en liten pojke som står och väntar på 42:an.
När jag är vid tunneln så kommer 42:an och pojken vinkar alltid frenetiskt så att chaffisen ska se honom.

Jag har ett viktigt delmål under promenaden. Jag ska hinna över järnvägen innan tåget kommer. Börjar det plinga innan så är jag "sen". Då skriker jag ut i hårda och fula ord så att omgivningen tittar snett på mig.
Nejdå, jag smiter under bommarna och springer över precis när tåget kommer. En riktig daredevil.
Nej inte det heller.. jag puttar en medmänniska som står och väntar med mig, in på spåret av frustration och skrattar.

OKEJ OKEJ, jag väntar snällt och kanske småspringer över när bommar fälls upp. Fine.

Ibland möter jag en gammal lagkamrat. Ibland en av min föredetta gympatjejs mamma.
Möter alltid en tjej vid övergångsstället vid if, som jag känner igen från någonstans men inte riktigt vet varifrån. Antingen är det en som var hos oss på nyår för två år sen, eller en från K-fixarna. Eller både och.

Jag går mot jobbet och är framme 07.50.
Kliver in.
Chefen sitter vid sitt skrivbord i mysigt vintermörker.
Vi hejar.
Den ena efter den andra droppar in. Någon kokar ägg, någon fixar en filtallrik.
Jag loggar in, fixar, donar och tar en kopp kaffe.

Och så är dagen igång.

Mornarna ser alltid likadana ut, oftast.
Eftermiddagarna är olika. Träna tjejerna, träna själv, eller hem och slöa.

Vad är dina rutiner?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kliver upp och går på toa sen tänder jag i vardagsrummet och köket, tar upp lillan och byter på henne. Sen sätter ja hon i sin lekhörna i soffan, går och gör iordning hennes mat och matar hon sen äter jag frukost själv. Sen sätter jag mig i soffan och tar en kopp kaffe och planerar resten av dagen med kanske en promenad lr bara va hemma och mysa:-)

2011-02-10 @ 21:27:54
Postat av: Syster Anna

glämde skriva att de va jag:-P

2011-02-10 @ 21:28:33
Postat av: Elin

Usch, du vill inte höra mina morgonrutiner...jag blir trött när jag tänker på dem!:)

Postat av: Emma

Vart jobbar du?

2011-02-12 @ 08:40:14
Postat av: normalin

ja lätt, ståltanterna. min rutin imorse var nice = migrän gröt och vatten mmm mmmm mmmm

2011-02-12 @ 17:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback