No arms, no legs, no worries



Vi har jobbat med ämnet mental träning inom idrott och mental träning allmänt rätt mycket.
Mycket intressant. Den kursen har påverkat mig väldigt mycket. Och jag önskar att fler kunde gå den.
Min självkänsla och mitt självförtroende är bättre nu och jag känner mig rätt nöjd. Och njuter av livet.. det är lite det som min nya tatuering står för. Att leva här och nu.

Att leva för att kunna leva - viva ut vives


Vad känner man om filmen ovan då? Tacksamhet är en känsla iallafall.

Tack för min härliga familj, min finaste sambo, mina underbara vänner, min lägenhet, mina katter, mina klasskamrater... ja, etc etc etc.


Varför är det så lätt att glömma det här? Varför är det så lätt att klaga på skitsaker? Man måste påminna sig själv varje dag att man har det nog jävligt bra helt enkelt.

Tycker det är häftigt hur mycket tankens kraft kan påverka oss. Bara genom att tänka positivt så mår vi så mycket bättre och kan påverka kroppens reaktioner och balans. Tänker vi negativt kan vi helt plötsligt få hudproblem, magproblem, depression osv.
Samma sak med kosten, att vi kan påverka hur vi mår och känner med den.
Mycket häftigt.

Nu måste jag lägga mig.
Vi är lite oroliga för JD, hon fräser åt Lillan, har ont kring magen och gömmer sig. Hm.. måste ringa the vet imorrn.
Och Lillan ser ut som hon är anorektiker, hon måste också in.
Usch.

Frid vänner.

Kommentarer
Postat av: Li

Det vore skitkul att läsa nån sån där kurs, kan man inte få hoppa in lite här och där i er utbildning? ^^ Tråkigt med JD, kolla upp fort!

2010-09-10 @ 06:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback