Matstafetten

Igår var det matstafetten.
Det var ca 200 personer (100 par) som var med.
Antingen hade man förrätt, varmrätt eller efterrätt.

Vad fick vi då?

Varmrätt såklart! suck..
Men det gick bra, de ville ju ha receptet. Det blev oxfilé med chevre- och svamplasagne och balsamvinägersås.

Kl. 17.30 satt vi på förrätt hos värdparet på Alnö. Det andra paret som var där också, var faktiskt det par som vi var hos på varmrätt förra året. Se där, se där. Tur att de var trevliga!
Kl. 18.50 kommer vi hem. Paniken sprider sig, gästerna skulle komma 19.00.
Kl. 19.05, första paret kommer.
Kl. 19.15, andra paret kommer.
Karln tror då att klockan är 19.00 och är lugn. Sen helt plötsligt blev klockan 19.45 och vi ska servera maten.
Varför det är stressigt är ju för att alla ska åka iväg och vara på efterrätten kl.20.30.

Mycket trevlig kväll iaf.
Alla träffades sedan på stadshuset och jag och marika dansade så vi blev svettiga och härliga. Idag har jag träningsvärk i vaderna.

Har inga bilder än, då Marika besitter på dem härligaste.
Har dock några förförbilder, när Marika och Jens dök upp hos oss innan allt drog igång igår.




I torsdags gjorde jag och karln finmiddag och drack lite vin. Mysigt mysigt.

Seriös.

Nu ska jag göra kladdkaka! Mums!

Kommentarer
Postat av: Karin

Kan du inte lägga ut receptet på maten ni gjorde? Det lät så gott! :)

2010-10-08 @ 16:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback