Hökögon

02.24
Går jag och Karln ut och letar efter Lillan.
No signs.
Förutom att jag blir dödsskrämd av en annan katt som hoppa ut från buskarna.
Ganska mysigt att promenera mitt i natten.
Om det inte vore för paniken då.

03.04
Vi ger upp.

03.10
Karln lägger sig i soffan ifall hon skulle skrapa på ytterdörren.

03.11
Jag lägger mig i sängen och upprepar mantrat "Hon kommer att hitta hem, hon kommer att hitta hem" och kan inte sova.

03.12
Karln somnar. Han har varit på Vårfest.

04.00
Jag somnar.

05.45
Jag vaknar och går på toa. Innan jag lägger mig i sängen skymtar jag ut genom fönstret.
Hökögonen lokaliserar en katt under en bil.

DET ÄR LILLAN!

Sprang ut (klädde mig först som den anständiga jag är) och ropa på henne.
Hon är livsrädd.
Men sen lyckas jag locka fram henne och hon är alldeles skärrad.
Stackarn.

Nu är allt som vanligt igen och hon går och smutsar ner i lägenheten med sina dammiga tassar.

Undra vilket äventyr hon har varit på?
Kanske en mardröm, kanske en dröm.
We will see next time de får gå ut.

Nu kan jag koppla av när mamma och Lennart gifter sig idag.

ciao och god morgon vänner! Vilken underbar dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback