You're out!

Inlägget nedanför hittar ni receptet för en lyckad kväll.

Det var det här jag skulle laga igår;
Gambas al ajillo
Hur svårt kan det vara?
Det är iallafall en av favoriträtterna i Spanien som jag och karln har.
Och ser ni, där står det att man kunde ha lergodsgrytan på spisen! Hur fan ska man veta att det inte går? Ja, nu vet man det i och för sig.

När vi väl fick till maten så smakade den nada och räkorna blev korp.
Och här är efterrätten;
Vit och mörk chokladmousse
För det första gjorde jag den tredubbelt så stor. Mastig alltså. Den mörka chokladmoussen blev god, men jag råka röra om för mycket i den vita så den blev alldeles kornig och så där äckligt marsipanlikt.


Det som jag endast lyckades med var matbrödet. Fast dinkelbrödet blev bäst och då var det Cattis som gjrde dem. Såklart.

För att summera kvällen så skulle man kunna säga;
- jag skulle rätt omgående åka ut i Hells Kitchen. "GET OUT OF MY KITCHEN YOU WORTHLESS SHIT!"
- de skulle behöva lägga ner Halv åtta hos mig för att de aldrig skulle vara säkra på att en "Erika" kom med i programmet igen.

frid




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte ge receptet på det där brödet?!?! Såg väldigt gott ut!! / Ida!!

2010-01-31 @ 10:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback