Ariga ariga!

Roligt va?
Som ariba ariba! Haha, klockrent.

Tåget var ju självklart inställt men vi fick åka en fräsch buss istället, så så farligt var det inte. Kolla vad glad vi var ändå:


Vi är framme i Riga och ligger just nu på rummet och avnjuter lite mousserande vin och "Så mycket bättre"-låtar. Wonderbar.
Jag tänkte ju överraska karln när vi kom fram till hotellet i Riga men i incheckningen i Sthlm förstörde för mig.
"Ja, här har ni biljetter för massage och en 3-rättersmiddag...."
Damn!

Jag hade eller har iallafall lagt till ett "romantic and passion"-paket (det hette så, ärligt) där det ingick:
- Mousserande vin och överraskning på rummet (ett fat med lyxchoklad)
- En 60-minuters massage var
- En 3-rätters middag
- Sen utcheckning (kl.14.00)

Den här gången hade vi med oss pass iallafall så glada var vi vid incheckningen ändå!
Lade oss i båthytten och såg på Cougar town-avsnitt och myste till.
Sen kollade vi läget på båten, tog något glas vin, kollade på folket som drack mer runt omkring oss.
Och så var det dags att äta.
Oj vad hungriga vi var.
Oj vad sjösjuk jag blev.
Karln beställde in finmiddag och jag åt två tuggor. Mitt överraskningspaket fick väga upp denna besvikelse.


Min halvuppätna middag. Det var pestobakad rödtunga med saffransås, färska räkor, musslor och tagliatelle. Två tuggor senare, sen var det kört. Inte för att det var äckligt, det var väldigt gott, utan för att det svängde nå så inåt på båten.
Vågorna ställde till en favorit i repris, kräk och nummer 2. Aldrig.. aldrig roligt!


Det blev godis (!) och cougar town och så somnade vi vid 22.00 redan.

Klev upp, åt en mumsig (?) tonfiskmacka och klev in i Riga. Innan vi lämnade hytten hittade jag dessa fläckar i karln säng. Han påstår att det är mariannechoklad som han åt kvällen innan.
Jag vet inte vad jag skulle tro. Tänk er städerskans min.

Vi fick inte checka in på en gång när vi kom till hotellet så vi gjorde stan.
Eller vi letade efter restaurangen som karln hade bokat dagen innan.


Vi letade.. läs "han" letade.


Och letade...



psst.. bakom denna byggnad ligger restaurangen vi letar...


Men vi fortsatte att leta...

Till slut hittade vi det iallafall. Tack och lov, för att jag höll på att frysa ihjäl och var hungrig som ett djur.
Vi hittade ett sjyst ställe.




Det blev svampsoppa, vitlöksbröd, grillad getost och en hel del vin. Lyxlunch!
Sen dök det upp 10 fulla britter som levde om. Karln och jag njöt, dialekten är ju underbar.
Bara roligt att lyssna på dem ju.


Varför målar man fönster?

Sen gick vi till hotellet och här är vi nu. Karln tar en powernap och jag nördar mig.

Grym dusch!


Känns sådär med att det inte fanns lås på toaletten.
Okej, hallå, ni har varit tillsammans i 3 år, get over it, tänker ni.
Ja, men vi bajsar inte inför varandra. Lite privat måste man få.
Och om det inte finns lås då? Säg till att ni ska poopa bara, säger ni.
Ja, jag har försökt, men karln har en tendens att öppna dörren ändå när jag gör nummer 2. Jag vet inte, det är som att han måste veta om jag kissar eller bajsar. Han vill inte veta men ändå vill han.

Som när jag har pruppat och jag säger åt syster Linda att inte lukta men jag ser att hon smygluktar ändå. Hon vill liksom kolla hur illa det egentligen är. Sorry siss.

Nu drink i hotellbaren.
Frid

Kommentarer
Postat av: Frida

jag är såklart jättekär i din halsduk /Marinblå är mitt signum


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback