Skogen

Kom hem för några timmar sen.
Finns inget bättre än att komma hem till ett smutsigt kök. Karln åkte iväg och kollade på fotboll, och jag stod i köket och försökte hålla mig från att städa så jag kunde visa honom smutset men det gick inte.
Fläckarna på kylskåpet, matfläckarna på köksbänken, lökskalet på golvet från hans middag i lördags hånade mig.
Jag städade bort beviset.

Istället sa jag det till honom lite skojsigt när han kom hem. Han tog det faktiskt bra.
Annars brukar han köra en "åååaaahh, suck" och ge mig en trött blick.
Jag fick istället ett skratt och en kram. Jag blev glad.
Och allt blev glömt efter det.
Härligt.




Jag har varit i skogen.
Där man inte kan göra något annat än att äta, gå på promenader, spela kort och yatzy. Härligt igen.

Vad är detta? Det får ni se lite längre ner.


Ronja filosofierar.


Pappa, Ronja och jag var ute och promenera på isen.


Ronja har gått ner i vikt. Hon är inte längre hunden som inte orkade gå tillbaka när vi var ute och gick förut.


Sjuk skillnad, eller hur?! Det här var 1 år sen.


Nu vägrar hon bara att gå åt det håll vi ville gå åt.


Finväder!


Det var det här som var i ugnen. I 10 timmar! Rotfruktschips (potatis, morötter, palsternacka, sötpotatis). MUMS!


Det blev lite tvärtom-yatzy också. Man ska försöka få så lite poäng som möjligt! Skitkul!


Jag har även fått hjälp av Birgitta (pappas sambo) att sy gardinkappor i helgen. Fina va?!



Och nu ska vi ta och se lite film.

Frid




Kommentarer
Postat av: mariel

Hur gör du Chipsen? Såg goda ut:)

2010-04-07 @ 17:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback