Hemmagjord potatismos

och ugnstekt falukorv.
Så blev det idag.
Även om korv inte är så bra och innehåller en hel del skit så får man äta det någon gång men bara inte för ofta.

Jo, det är ju så här att jag var på en föreläsning förra veckan om tillsatser i mat.
Så nu är jag mat-hitler.
Men det var riktigt intressant och jag ska tipsa er lite här på bloggen sen.



I fredags blev jag och Sara bjuden på mat hos syster som inte var hemma. Alltså av Stralla.
Han hade kokat ihop en riktig finmiddag som sedan ledde till vindrickning och ost, kex och vindruvor.
Yummie!
Däremot skulle jag upp tidigt så det blev inget hets för på lördagen befann jag mig ute i hallen och hjälpte till på ett uppstartsläger.



Åkte hem lite tidigare för att förbereda inför förätten.
Det var ju nämligen stafettmiddagen i lördags och vi fick förätten.
Så kl 17.30 kom två helt okända par till oss och åt den.
Sen hade vi alla fått ett varsitt kuvert där det stod var vi skulle äta varmrätten, så det blev södermalm för oss hos ett annat okänt par + ett till.
Och där fick vi ytterligare ett kuvert med destination efterrätt och till slut samlades alla i spegelsalen på stadshuset för en stor fest!

SJUKT KUL!


Pernilla, Eriks syster, karln och någon.

Det var faktiskt rätt svårt att komma ihåg alla namn! Gick sedan runt och lurade lite folk att jag hade varit och ätit förrätt hos dem och att det var sååå gott, tänkte att de ändå inte skulle minnas vem som varit hos dem :) Gick väl sådär.

Nu fortsätta plugga.

hejsvej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback