Näringslära

Den kursen har vi börjat med den här veckan. Riktigt intressant och en mycket bra lärare än en gång.
Och lite sådär småsnygg också.
Som vår Anatomi&Fysiologi-lärare.

Vilken tur vi har, eller hur Cattis?


Ska sätta mig ner och renskriva allt och sen ska jag bjuda på en massa som jag lärt mig.
Men om ni kommer på någon fråga eller en myt som ni undrar är sann, så skriv till mig här på bloggen så kan jag kolla upp det till er på nästa lektion!



Tänkte visa er Lillans och JD's flyktförsök i helgen.
Vi införskaffade oss koppel och bestämde oss att vi skulle gå ut med dem på bakgården.



Första bilden är en bild på Lillan där hon har testat hur långt snöret räckte, backat och sen sprungit med all fart tills snöret sträcktes och hon slank ur kopplet.
Det var försök 1 som lyckades.
Hon var hyfsat nöjd.

Om ni kollar på andra bilden så ser ni att det är som ett stängsel, där det alltså går ner en trappa till cykelrummet.
Försök 2 får ni föreställa er med mina ord:

Lillan är småsur för att vi tagit på henne kopplet igen efter försök 1.
Hon går runt och funderar på hur hon nu ska ta sig ur det.
Efter ett tag ser vi henne gå mot den där betongkanten som ni ser på bild 2.
Hon ställer sig där och kollar ner.
Hon kollar bak mot oss som ligger på filten.
Hon kollar ner igen.
Vi säger åt henne att stå still - "app app app lilla tjejen!"
Hon kollar på oss och ger oss trotsblicken..
..och som hoppar hon!
Hon hänger i luften i kopplet när hon till slut slinker ur det och tokspringer iväg.

NÖJD.


Till slut kortade vi snöret och hon fick ligga i skuggan resten av tiden.
JD gjorde ju självklart samma sak ett litet tag efteråt, de hade väl gaddat ihop sig där.



Här har vi några bilder från premiärgrillningen i helgen också!


Det här var i fredags.

Men när vi på sista april, grillade med Lasse och Zandra så såg det ut så här:

MUMMA!

Nu ska jag mysa ner mig i sängen.

Ciao

eller frid..





Ps.
Låttips
Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback