Avtagbar klack

Efter att ha gått halva vägen till skolan så upptäcker jag att det är hål rakt igenom uppe vid tårna. Vet inte hur jag inte kunde märka det tidigare men det löste sig med att karln som ändå KÖRDE BIL TILL JOBBET SOM DET TAR 20 MIN ATT GÅ TILL ELLER 10 MIN ATT CYKLA, kom med ett par klackisar.

Tre blåsor senare så var jag framme i skolan där jag fick gå runt i smutsiga vintertofflor för att det gjorde så himlans ont annars.
Iallafall, på vägen upp för mördarbacken (den vid IP och upp mot norra) så tänkte jag att man skulle kunna framställa klackskor där man kunde ta bort klacken när man t.ex. ska gå hem från krogen, eller gå till skolan men orkar inte ta med extraskor utan måste bara ha finskorna, och sen bara sätta dit klacken när man är framme.
Och kanske göra klacken i olika färger för att kunna skifta lite då och då för skojs skull.

Det kanske redan finns såna? Någon som vet?



Och inatt drömde jag att jag och Julia bara helt spontant stack till Thailand utan att säga till någon.
Det som jag minns mest är att jag var extra noga att kolla att vi hade rätt biljetter och PASS med oss.
Undra varför jag drömmer det?
Kan det vara för att när jag och Linda skulle till Thailand bokat en hel månad fel eller att jag och karln inte tog med oss passen när vi for till Tallin?

Haha.

frid

Kommentarer
Postat av: Carolin

Bra idé! Designa dom så köper jag direkt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback