Corny

Ibland kan jag få såna här "kärlekskänslor" som bara kommer och svämmar över mig i några minuter. Som förra veckan så satt jag på lektion och så kom jag och tänka på alla mina fina vänner och så blev jag alldeles varm.
Och så tänkte jag skriva det här på bloggen men glömde bort det.

Vad lätt det är att ta så mycket för givet!
Familj, vänner, sambo, lägenhet, katterna, mysiga fikastunder, mat, kläder.....

Mitt guldkorn idag är:
..att vi gav en i laget en fin krya-på-dig-blomma. Jag tror hon blev jätteglad.
Kändes bra att få göra något för henne.

Jag gillar att pyssla om mina vänner och familj.
Lyssna, försöka hjälpa, överraska.
Och man behöver inte spendera supermycket pengar för att överraska. Köp favoritgodiset, tidningen, överraska henne/honom med ett fint sms/besök, skicka en blomma.

Äh, nu blev jag sådär filosofisk.
Men jag älskar alla mina bästa vänner och min familj!





Och idag fick jag svart på vitt reda på:
Där vi lagrar fettet först, det tar kroppen sist bort.

Så killar:
Erat problem är ju den där jäkla buken/magen. Det spelar ingen roll hur många situps ni gör, det funkar inte. Kroppen tar fettet från andra delar av kroppen först när ni tränar.

Tjejer:
Vårat problem är höfter, lår och rumpa. Där samlas allt först.
Och man ser de tjejer (även jag en gång i tiden*) som frustrerat gör utfall, och benövningar och hela köret.
Det enda som händer är att musklerna blir större. Med fettet kvar utanpå. Så ni blir alltså större.
När vi tränar så försvinner fettet från kroppsdelar som exempelvis brösten (självklart) först.

Knixet är att lägga om kosten och köra mycket kondition i början. Promenader, promenader, joggning m.m.

*en gång i tiden = förra veckan

Ja, så nu har jag mina 40 minuters promenader på morgonen till skolan.
Men kommer att köra på ännu mer nu i början och sen börjar tiden på gymet.
Och det är underbart att vi kommer att ha rätt mycket träning genom utbildningen. Få träna på lektionerna.
Nice!




Här är karlns nya bil förresten!

Fräsch!

Nu ska jag förbereda för sängen.

frid

Kommentarer
Postat av: Ebba

Är LCHF något du rekomenderar för snabb viktnedgång?

2009-01-29 @ 18:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback