The dentist

Nu är jag inte arg längre.
Men det var jag i igår när ett besök hos tandhygienisten kostade 542 kronor och att hon då bokade in IDAG (istället för att ha gjort det när jag ändå var där) för att ta bort tandsten: 341 kronor.
Nu hade jag tur för att försäkringskassan tydligen ger 300 kronor för tandläkarvård och då drog hon av det och sen erbjöd hon det där tandvårdsavtalet.
Men jag hade inte en sån trevlig summa som 30 kronor i månaden utan 65 kronor för att jag hade lite tandsten.

Sen när jag kom tillbaka till skolan, var jag superirriterad resten av dagen,  men så insåg jag imorse att jag får skylla mig själv att jag har tandsten och att jag ska börja skärpa mig.
Och inte bli sur för en sån obetydlig grej som tandläkaren. De gör ju iallafall något för en.
Fast ändå lyckas de alltid ta en när man har som minst med pengar.




Satt och tänkte på en sak.
Eller jag tänker på konstiga grejer hela tiden men kom på mig själv att jag inte sitter ner på offentliga toaletter.
Som på skolan, jag står alltid i 90 grader när jag kissar och ja, faktiskt när jag poopar också. Jag tycker det är så äckligt med toasitsen.
Har fått någon skada sen Thailand då man var tvungen att göra så hela tiden.
Thai'arna måste ha världens starkaste lår.



Skulle nog bajsa hela dagarna om jag hade en sån här bling bling-toalett.
Man ska ju iof göra det 2-3 ggr/dag.
Gör ni det?



Karln har varit sjuk.
Fick något akut med lilla magen.
There were trouble from both exit's, så att säga.

Så när han skulle skjutsa mig till the dentist, och vi satt i samma bil, så kom jag på mig att inte försöka andas genom munnen. Som om det skulle hjälpa?
Precis som när man försöker hålla andan när man går förbi en rökare, men man får ändå i sig röken när man börjar andas igen. Men det känns väl bättre för en själv antar jag.


frid



andas när någon är sjuk

Kommentarer
Postat av: Anonym

errki,du ligger i lä...jag skulle få betala 350:- i månaden om jag skulle teckna tandvårdsförsäkringen =S

2009-02-19 @ 22:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback