Bekräftelse

Gud vad viktigt det är med uppmärksamhet har jag upptäckt.
I början av veckan kände jag mig som en liten tjej i 8:an som sökte efter lärarnas bekräftelse att man var duktig.
Kristina (vår lärare) hade rättat två inlämnade uppgifter.
De flesta fick båda två tillbaka på en gång och jag såg att de hade fått ett guldhjärta bredvid feedbacken som Kristina hade skrivit.
Jag och några till fick bara ena tillbaka för att hon inte hunnit kolla på den andra.

Och så kollade jag på min, läste feedbacken och så märkte jag att jag inte hade fått något guldhjärta.
Även om det inte var hela världen så reagerade jag ändå och fick lite småpanik och började analysera varför jag inte fått något hjärta, hade jag inte gjort uppgiften bra, eller gillade hon inte mig osv.
Ända från måndag morgon till tisdag eftermiddag hade jag en smått ångest över att jag inte fått något hjärta.

Tisdag eftermiddag fick jag tillbaka den andra uppgiften.. och där fanns hjärtat.
Det sjuka var den där lättnaden jag fick, när jag insåg att det bara var på ena uppgiften ALLA hade fått ett sånt hjärta.
Jag var till och med på väg att maila henne och fråga om det var något jag hade gjort fel.

Den där jävla prestationsångesten sitter i som klister än idag.




Idag gjorde jag och Cattis ett konditionstest på syrran, och nu ska jag och siss ta och bättra den och göra ett nytt om 1 månad. Det ska bli kul!
Sen gick vi ner på stan och åt en mysig lunch.
Träffade också Frida och så gick vi runt och strosa tills vi satte oss på en bänk i den hääärliga solen och åt jordgubbar.
Gulliga som vi var knäppte vi kort på oss med kameran.. utan minneskort, ser jag nu. Förstår inte riktig hur det kunde bli en bild ändå.
Hittar den inte iaf, men vi var fräääääsch.

Kom hem för lite mer än en timma sen från en superhärlig middag på 1891 innergården, där jag, Cattis, Kalle och Agnetha satt i 3 timmar och snackade fylla, snoppar och livet.
Jag åt det här:

Grillad Kycklingfilé. Serveras med en fetaost-och soltorkadtomatpaj, parmesangratinerad sparris samt en rostad vitlökscremé.

Yummie in my tummie.

Och nu ska jag sova, för imorrn blir det en busy dag:

- jogga med marika runt sidsjön på morgonen
- gå en snabbis på vårmässan
- hem och sola lite
- inför den förväntansfulla festen för syrran som börjar 17.00
- efterfest hos marika? :)
- madagaskar 2


frid

Kommentarer
Postat av: frada

att få kommentarer på bloggen är också viktigt! du är duktig min gogumma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback