Vi har kommit så långt..

att vi kan plocka bort varandras öronvax.
Det är fint..

Okeeej, det var jag som fick nå ticks o var tvungen att ta bort hans som bara låg o vänta där i örat. Det var inget överdrivet, utan som vanliga människor brukar ha.
Jag har blivit som min syster Linda som också har något ticks att ta bort "ögonbajs" (andra säger morgongrus, jag säger ögonbajs) eller skorpor.

Lillasyster (kissen alltså, kan bli förvirrande så hädanefter heter hon lillen) brukar ha massa ögonbajs o typ jox i näsan. Jättekul att ta bort! Blir så fint och rent efter!



Samma sak som när man dammsuger. När det ligger lite smågrus och så lägger man dit dammsugarstycket och så rasslar det till och så är det borta! Varför fick inte jag uppfinna dammsugaren?

För övrigt fyllde Linda år idag. Hela 25 år. Snart kommer barnen. När min p-piller-gone-lost-mission slår igång.
Hon fick en handdammsugare (som hon kändes lite besviken över?) och ett par gå-ut-skor.




Oooh.. karln och jag var på Lyxpeeling-behandling (som jag gav karln i 1års-present) i onsdags. Got damn!

Lyxkroppspeeling
En återmineraliserande algpeeling. Avlägsnar varsamt men effektivt gamla hudceller och lyfter fram ny hud.
Gör huden omedelbart sammetslen.
Rekommenderas före solning.

Här ingår även massage (+ansiktet) med aromaolja och värmebädd.

Denna pågick i 1 ½ timma i ett dubbelrum and it was lovely. Både jag och karln somnade på slutet så vi missa sista kvarten men åh, måste göras om.

Lite roligt var:
"Är ni ett par?"
"Ja.."
"Brukar ni duscha tillsammans?"
Började skratta för att det lät så försynt men vi fick duscha bort peelingen tillsammans iaf :) Där är dem inte heller blyga på att propsa på att man "får göra vaaad man vill" när man hyr spa'et där nere. Skitmysigt.

Rekommenderas varmt.



Men fredagen.. fredagen den 29 augusti. En dag att glömma.

Vi slutar jobbet kl 16.00.
Vi hyr ett släp på shell.
Och här börjar det.

1
Vi åker ut till Bauhaus och ska köpa bänkskivan som vi planerat att ha.
Hellas hade varit där någon vecka innan och frågat lite om skärningen, kostnad och även frågat om det bara var att komma och köpa den. "Javisst".
Vi kommer dit..
"Nä, det är 2-3 veckors leverandstid".
Jo men tackar. Vi vill gärna flytta in till helgen.

2
Less som få åker vi ner til lKEA där karln ska lämna tillbaka en täckskiva som vi inte behöver till köket.
Självklart hade vi tagit fel. Så inget återlämnande blev av.

3
 Vi går in på IKEA och hittar en bänkskiva som var Nyhet! och rätt lik den vi ville ha.
"Nä, det är 6 veckors leveranstid".
Här började vi småfnissa.

4
Vi bestämmer oss till slut att köpa en bänkskiva av massivt trä och betsa själv, på Silvan. När vi kommer ut med skivan ser vi att.. den är för lång för släpvagnen.
?!!
Här började jag skratta lite mer.

5
 Okej okej, vi löser det, en del får sticka ut och vi sätter fast den med remmar. Hellas ska gå in på Silvan igen och köpa såna, klockan var 19.00. Silvan stänger 19.00.
Efter en stunds bankande fick vi komma in och vi blev klar 19.22.

6
 "Shit vad hungriga vi är, har inte ätit sen 11.00"

7
 Båda våra mobilen är död på batteri.

8
En tripp till nya lägan med en bänskiva som även där var för lång för trappuppgången, en tripp tillbaka till alnö för att hämta kläder och en middag klockan 21.30.

29 augusti är raderat från min almanacka.




Förr förra helgen var vi ju också hemma hos Lasse och Zandra och ätit middag plus spelat Let's dance. Det var roligt!


Och i lördags blev äntligen Boda Borg av! Och det, det var kul! Blev som barn på nytt.
Lagen bestod av the cheater-team (Sara, Dunis, Oskar) och the king team (Jag, Linda, A-L). Det blev oavgjort i våra ögon men vi säger att det andra laget vann!


Sen har vi donat lite i lägan och förhoppningsvis sker en inflytt i helgen.

        i     d

Kommentarer
Postat av: ma lin

ååå boda borg va kul, vi borde åka till paradisbadet i vinter...eller höst! bajs & hej

2008-09-01 @ 22:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback