This is my life..

..de senaste två veckorna då.

Övik var kingen förra helgen. Förutom att jag slapp betala bussen dit (hon missade mig) så var det en riktig mysfamiljhelg.
Något jag och Linda upptäckte på vår lilla promenad är Öviks upptäckt av studsmattor. Lyckades se 30 st på en runda runt kvarteret.
Lite efter men bättre sent än aldrig, eller hur!


Skippar de resterande 29 bilderna.

Fredagen bestod av en hel del drinkar på kvällen på verandan.

It was nice.

På lördagen var vi i hamnen och på stan, sen blev det en grym grillning med finbesök från mormor



Coolingarna.



Trots 2år gamla kex och 4år gamla popcorn överlevde vi helgen med bravur.


Förra veckan bestod av jobb som vanligt men vi hann med:
- Lite fotpedikyr med en avundsjuk katt.


- en liten dansuppvisning på Sundsvalls Teater också.
Det var nämligen vår lilla kära Tjadde som var med, han är gryyyym.



En liten rolig grej också från Öviks tidnings kontaktannonser.



Mina tjejer vann i helgen också. Se så fina de ser ut i sina nya förträningsdräkter.

Fniss.

Prova-på-dag på lördag ute i Birsta Hov. Vill du eller kanske dina kids/barnbarn/syskon hoppa o stoja, be there!
(Som om det vore mammor och mormödrar som läser min blogg.....)


Nu i helgen då, då var det bal. Och karln lyckades hyra en frack för 250 kr, KING.
Vi åkte efter Hellas match (som de för övrigt vann såklart) på fredagen.
Efter Hellas systers 9-åriga dotter Klaras uttalande om:
- Jag har ärvt min fotbollsförmåga efter Peter.
- Det var ett snilledrag av tränaren att lägga mig på topp.
Så resan till Uppsi började bra.

Sen började det bokstavligen talat brinna i Hellas rumpa/lår halvägs framme och jag fick ett fint foto på köpet.


När vi väl var framme efter Jens mycket lagliga körning, även nu kallad snigel (och hans fru Marika kallad vasstand) så kika vi lite tv och sen blev det sleepytime.

På lördagen sov vi ut och sen blev det en visit på stan som mycket förvånande slutade med att våra karlar shoppat hur mycket som helst och jag och Marika shoppa inget, hur fan kom det sig?

Marika kände sig lite sugen på denna fina second hand-tröja men när Jens bestämde sig för att han ville ha den också och för att det inte skulle bli bråk dess emellan så slutade det med inget köp alls istället.

Lite pics under the night.

1. Den oskyldiga och den vilda (enligt killen på mAx på natten).
2. Two smoking hot ladies.
3. Mii shoes, me like.


The couples + ett par till vid namn Anna&John.


De hade också en hyllningslåt till Finnarna in the house. Självklart ställde jag mig upp och sjöng med.


1. Spill inte på Johns kavaj, då får ni Anna med att göra och det kan bli faaarligt.
2. Det blev många många två-kort under kvällen.
3. Venezuela och Korea (kan bara koreanens namn: Sang) hängde inte riktigt med Hellas och Jens skaka-på-huvet-slappna-av-i-ansiktet-move.
Där jag för övrigt har fixat en kontakt i sydkorea om man åker dit, fick även ett mess av snälla Sang idag :)


haha, underbart vackert kort.

Kvällen skulle fortsätta till klockan 7 på morgonen men vi höll bara ut till 5 tyvärr. Men ett avslut på mAx uppskattades (kanske mest av mig the svullo) och även en sovmorgon på söndagen.


Igår var vi och firade ronnki i efterskott.




Crull och Jonke var sjuk på expertlevel på Gitarr hero, to much fritid!

Nu ork ja int skriv mer.

Ska till mammi nu!


FRIIIIIIIID



Kommentarer
Postat av: Elin

Hmm..jag är mamma å jag läser din blogg. Är jag onormal nu också?:) Visserligen är Iris lite för liten för att leka i gropen på Birsta, kan lätt tappas bort. Men jag lovar att så fort hon kan stödja på de små knubbiga är vi där!:) Annars så måste jag tyvärr meddela att det var alldeles för längesen jag såg på Vänner, så påminn mig om "Ross-movesen"!

Å det var ett kul inlägg, ni verkar ha haft det väldigt bra sedan sist!:)

2008-05-22 @ 15:16:24
Postat av: cajsa

heeej fina bilder!! + i love you!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback