Tips


Åk inte utomlands om ni:
- har urinvägsinfektion
- har feber
- kissar blod
Eller allt på en gång som jag hade.

Men efter påtagliga försök till medicinering (som jag för övrigt inte fick) och med hjälp av en svensk flygvärdinna som lät mig gå på toa under flygstarten och eftersom jag är rätt härdad annars så accepterade jag denna infektion och så bar jag och mi familia iväg ändå.


image1383
Lyyysande! (uttalas med översittarklass-sthlmdialekt)

Första dagen blev det lite frulle på balkisen och så självklart lite solande.
image1388
Syster Linda förbereder brännan.

Vi gjorde "stan" också.


Syster Anna fyllde år på måndagen. Hon fick bestämma exakt vad hon ville göra under dagen.
image1393
Hon fick också ett litet rim på morgonen:

Grattis din fis,
inte många år kvar till 30årskrisen.
Idag är din dag,
så se till att ta tag,
i vad som ska förbrukas,
eller slukas.

Vi har hört att glassbaren nere vid rondellen är bra,
om det kanske är nåt du skulle vilja ha.
De matriella presenterna väntar där hemma,
så på dem kan du tyvärr inte klämma.
Ikväll blire inga Long Island icetea,
men några "Top secret" kan det nog bli.

Borta bra men hemma bäst,
ikväll då jävlar blire fest.


image1394
Anna ville gå i öknen.


Och den var oäääändlig.

Men jag och Anna blev som barn på nytt.



image1398
Glass i stora lass ville hon också ha (glassbaren nere vid rondellen)


Och ett parti chicago!

image1401
Och kvällen avslutades med mys och melonshots.

Känner redan nu att det börjar bli fööör mkt bilder, men men.

Tisdagen var kära mors dag. Hon fick inget rim men däremot Ahlgrens bilar och en helkroppsmassage på Zanz Spa.
image1402
Kan ni tänka er att den här underbara människan är 60 år. Pantertant!
Kärlek som inte kan beskrivas med ord.



Dietistens smalmat.


Och en morot som efterrätt..

Eller inte. För att citera en servitör vid en annan restaurang och vid ett annat tillfälle:
- Oh, have u eaten all that on your self?
If you were my girlfriend I will never buy you dinner. Shopping ok but not food.

Svullo.

Andra sköna uttryck under veckan:
- I'm hot.
(Moder som vill förklara att hon vill ha stark mat)

- Are u from the land of IKEA.
(spansk IKEA-fantast)

- No or yes, I know where it is but it is closed because of burn. Open next year.
(papegoj-fågelfarmen som vi gick runt och sökte)

- Old enough?
(Några coola killar som kläckte ur sig det när jag gick förbi. Andra gången folk tror jag är liten. Första gången var när de frågade om vi ville ha shots och frågade då hur gammal jag var och blev förvånad att jag var 21)

- Can I be your present?
(sugen servitör som ville bli Annas present)

- Is this your daughter? Give me your daughter.
(servitör som ville åt mig)

- We will marry and have many many children.
(fortsättning på övre kommentar)

- Oh la la, do you like a pizza.
(den underbara sången från restaurangen Roma)


Party på kvällarna.


Lek och en jevla massa promenader på dagarna. Längsta prommisen blev 5 mil.

Nudies eller "fria själar" som man också kan uttrycka sig som, är inte riktig min grej.
- Mamma, får man knäppa kort på nudister?
- Ja.
- Får man he in dem på bloggen?
- Nej!

Men jag måste ändå. Om de lyckas få tag på min blogg och söka upp mig får jag ta det då isf.
Skulle kännas för skumt att bara ha dem liggandes på datorn, som om jag var något pervo och använde de för eget bruk. (usch)
Så här har ni en noga utvald naken familj.

Varning för känsliga tittare.

Annars tyckte jag det här var rätt kul.
image1412
Lite nakenvolleyboll?
Syns tyvärr inte de guldklimpar som karln med tshirt och naken under, och den nakna karln med endast knäskydd.

Men något som är ännu värre är dem där jävla speedoskallingarna.
Jag måste lägga in ett förbud på dessa manstrosor som helt enkelt är det FULASTE en karl kan ha på sig.
ÖVERALLT fanns dem där jävla speedosarna.

Jag kunde inte ens förmå mig själv att knäppa ett kort på dem.

image1414
The transshow.
Men VAR och HUR gömmer de könsorganet?! Var är ju antagligen bakåt, men hur bekvämt kan det vara egentligen och tejpar de fast den då eller?!

Jag är inte alkoholist på nåt sätt men när spriten är billigare än den dåliga shoppingen som fanns där så blev det så.
Syns det att jag gillar baileys?


Finns inte mycket mer att säga än att vi hade det härligt, upp till 28 grader, god mat, dyrt allmänt och att jag är glad att vi överlevde flygresan, min urinvägsinf och förkylningen som syster Anna bestämde sig för att smitta oss med.
Det var nice som bice.
Love my family.

Och tack till Lennieboy och Mummy som bjöd oss på resan!

image1416
Och tack till karln som hämtade oss på Arlanda :)

finally

ps. jag hatar blogg.se krångel hela tiden ds.

Kommentarer
Postat av: maling

nice pics! ve inte när já kommer hem yo! men sista apr är väl röd dag? kommer bli kung här då ju (ska se om ja hittar mer beaver-te.)

2008-03-26 @ 22:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback