Usch!

Jag har mått lite smått dåligt pga Internetbrist i 4 dagar.
But now I'm back!

Helgen kan beskrivas såhär:

Fredag började med jobb och slutade med två filmer med Linda och Hellas.
Vi såg:
- "Underbar och älskad av alla - och på jobbet går det bra"
(svensk, ja vet! men helt okej. Ville mest se den för boken var så rolig. En grej var rolig ändå, går inte att beskriva. Ni får helt enkelt ringa mig om ni vill veta)

- "This is England"
(lite gängrelaterat, helt okej den med. Missade nog slutet lite.. var busy med min sims-gubbe)


Lördag spenderades först på jobbet i 4 timmar. Sen blev det mumsiga enchiladas hos big momma och därefter en liten bio.
Vi såg "We own the night" och den tyckte jag var bra. Snuskig i början, sånt gillar jag och Mariel.
Anton och Hellas missade däremot den heta scenen.

Det bästa var ändå när jag tyckte att en viss replik kunde ha ändrats till "Don't make a chicken of a feather" då Hellas insisterade att det istället skulle vara "Don't make a feather of a heeeeen".
Först höll jag på att dö för att heeeen (uttalades hiin) skulle föreställa höna på engelska och att det lät helt fel. Sen kom jag på att det kanske hette så men uttalas annorlunda, alltså "hen".
Men fortfarande sa han ju helt tvärtom så jag fick skratta åt honom ändå :D
Då var jag nöjd.


Och vad hände inte mer på lördagen den 19e?
Min käääära Malin the stalin fyllde ju år!!! Eftersom hon inte har kunnat fått min present än så får hon ett litet rim så här i efterskott:

Malin Stalin har nu blivit hela 22 år
rynkor- celluliter och rullator-perioden hon snart når
pantertanter har vi redan bestämt att vi ska bli i våra äldre dar
fast dit är det fan många år kvar
Nu har vår lilla malung till uppsala återvänt
där hon har hittat ett renoveringsobjekt till lägenhet for rent
kanske hon kommer hem om jag säger att hon är bäst
tycker ju det är piss att hon missar min 1:a inflyttningsfest
men jag ska ju ha två till hennes ära
dåligt samvete får jag annars bära
En till fest tackar vi ju dock inte nej till
men att ha malin hemma just nu i detta ögonblick, det är egentligen det jag vill


image1079
GRATTIS MIN STORUGGLA!
(använt "lilla" nu så mkt så det fick bli storuggla för du ha ju blitt stor nu)


Igår fyllde Isa år. Det bästa med hennes födelsedag var när jag, Marika och Madde kom på besök.
image1083
Isas nya favvoskor.


        
Mat, leka och fika efteråt.
Det här måste vi göra om.

Dagens citat:
"Jag tror jag skulle vara en friskt fläkt här" och "Det är mig ni söker".

nu ska jag underhålla den uttråkade.




Kommentarer
Postat av: marli

aaaaaaaaaaah! ja är uppe i 5 dagar utan internet nu! fin dikt btw :´)

2008-01-22 @ 14:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback