suck

Mycket kan missuppfattas eller tolkas på sitt eget sätt när man yrar omkring i bloggvärlden.
Nu riktar jag mot Er alla.

Men först vill jag berätta varför jag skriver denna blogg.
Det började med att jag och Marika slog vad om vem som kunde hålla igång bloggen längst.
image1252
(vi gillade min gooooda strawberry daquiri men ingen annan..)

Men sen utvecklades bloggen till att vi började skriva om vår vardag och små internskämt
till först och främst varandra.
Skulle jag dock göra ett internt skämt till någon annan så nämner jag dess namn i någon form.
Men eftersom vi (exempelvis: AL, Marika, Malin, Sara, Linda etc......) känner varandra så väl så skippar jag det formella namnet eftersom vi redan vet vad det handlar om.

Så det jag vill komma till är att det är tydligen lätt för andra att ta åt sig (när det egentligen inte alls handlar om dem) och visst det förstår jag. Man kan inte veta allt.
Men för att förhindra missförstånd och framför allt onödigt skitsnack så får ni gärna kontakta mig innan Ni drar era egna slutsatser.
Så för att underlätta så visar jag ett exempel på hur ni kan börja erat samtal eller mail till mig om ni känner att ni tappat orden:

Hej Erika!
Du, jag undrar om detta påstående handlar om mig?
Inte? Okej, då vet jag!

Så enkelt och så smärtfritt. För kom ihåg, Era slutsatser kan faktiskt såra bloggarna också.

Och så avslutar vi med två lite omgjorda realistiska och poetiska meningar:
Stå alltid för det Ni säger för det kan bli ganska pinsamt när sanningen kommer fram.
Det är fult att ljuga och sprida skit.

Och eftersom detta inlägg blev otroligt seriöst så avslutar vi med en vacker och charmerande bild.
image1253
Med en blandning av kameltoes, sommar och alkohol kan mycket hända.

Kommentarer
Postat av: marika

HAHA fy fan va bra! Själv vet jag ju att hela världen kretsar kring mig så jag tar åt mig av allt. vad det än står. T.o.m när det står till någon annan. Sån är jag.

Postat av: anonym

Ganska kul att personen i fråga som tog upp detta med dig inte ens kan slå på en dator. Ironiskt. Kan det finnas någon annan som läser detta åt henne?

2008-02-22 @ 16:02:06
Postat av: madelene

Hallå där Erika!!
Håller med föregående, och varför ska man behöva förklara sig hela tiden en blogg handlar väl om vad man känner i skrivande stund eller???
Men jag är som Marikah tar åt mig av ALLLT!

2008-02-22 @ 23:02:19
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/14874429

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback