Skorpor

är underskattade.
Jag och karln är beroende.

Idag har jag lyckats gjort detta på min Att göra-lista:

- Gå på en långpromenad
- Räkningar
- Boka tvätt-tid
- Posta brevet med klänningen som jag sålde på tradera
- Köpa pennskrin, pennfodral, underlägg, almanacka, linjal, häftapparat (BORING)
- Panta och handla på ICA (BORING)
- Maila barnen och en chef på Skandia
- Kasta glasflaskor, wellpapp
- Blogga
- Handla balsam/schampo

Och nu sitter jag och äter skorpor och blåbärssoppa.


Julafton
Wunderbar.

Vaknade hos mamma och så blev det en julfrukost.
Jag åkte och handlade, hämtade katterna, lämnade julklapp till marrki och sen blev det bakning.
Småtjejerna kom och så fick de öppna sina tösen klappar då de skulle till sin far sedan.
Och sen tog vi syskon och mamma det lugnt, åt underbar mat, kolla på kalle, öppnade king-klapparna, såg på film,
drack baileys coffee och tallin-cider.

Vad fick jag då?

♥ tallinresa och en fin klänning av karln
♥ skolgrejer
♥ triss (lööv it)
♥ presentkort på Birsta city (upphandlat på monki)
♥ bodyshopgrejer, sminkväska, vantar av styvföräldrarna
♥ mer bodyshop
♥ kökskalender
♥ tomtar
♥ noblesse-hjärtan, presentkort på stan  (syrrans kids)
♥ en fin ljusstake av pappa
♥ en annan fin ljusstake av mina tjejer
♥ 10 000 kronor insatt på kontot mamma och Lennieboy (hennes karl) (!!!!!!!!!!)

Nu har jag säkert glömt något men det var iaf en grym julafton.





Och juldagen var ju faktiskt riktigt bra den också.
Vi började med lite vin hos Jenna och en kommentar som lydde:
"Vi får inte bli fulla innan, bara så ni vet"
Och det var jag som sa det. Men det var ju menat att vi inte skulle bli dyngfull innan middagen som vi bokat på stadshuset kl 19.00.

De lydde mig iaf och där var vi vid klockslaget.
Maten var helt okej och så lyxa vi till med 2 flaskor rött och 2 mousserande vitt.
Sen for jag omkring lite själv och träffa en massa folk.
Och så lite bilder då!




(Vet inte om jag kommer att våga ha på mig brillorna ute igen. Alla ska ta dem hela tiden för att de är så jävla coola.. och för att alla vet att jag inte har något synfel)



Haha, och det här är den fulaste öppnare någonsin.

Malin har haft den där istället för en hand och gått runt och hälsat på folk.
Några roade.. några mindre roade.
Haha.
It's so you malin.



Sexy Marrki var verkligen på g

Nämen.. vad är det här?

Kan det vara.. robotarmen?!

Och så har jag de lyckade fotona, när det började närma sig sen kväll.


En mycket trevlig kväll.

frid

ps. se filmen yesman, den var king ds.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback