Hello baby, how are you?

En afrikansk man, kan inte ett dugg svenska, antagligen ingen stadig ekonomi eller boende och ändå försöker de ragga på okända flickor. Jag gillar deras framfusighet ibland.

Marika Hägglöf

Gammnuckan, hela 22 år i lördags.


Hon fick en symaskin av Jens och snart påbörjas projekt design; ME (Marika, Erika) när jag fått min maskin.
Klyftigt va?
Vi ska bli designers och sy coola kläder och monster.

För ett år sen startade vi en blogg var, mest för att kunna dryga oss med och för allmänheten och vi slog även vad om vem som orkade ha den längst. Nu har Marika gett upp men jag vet inte om jag ska känna mig nöjd eller patetisk.
Faktum är ju egentligen att jag VANN.
Kom på nu att vi slog faktiskt inte vad om något, så egentligen vann jag inget förutom äran.





Vi har haft middagsklubben för någon vecka sen. Det var Marikas tur och det blev fisksoppa (lax, räkor, torsk, saffran) och hemmabakt bröd.

Mycket bra!

Till efterrätt blev det kesellajordgubbpannacotta-aktigt med jordgubbar och vit choklad/tranbär-kaksmulor.
Och sen såg vi Be cool och åt popcorn och drack likör 43 + mjölk. Eller jag och Marika somna kanske.. bara kanske.


Detta var alltså förra helgen och på lördagen åkte vi till slädaviken på Alnö för att lapa sol.
Lägger endast ut denna bild, då de andra inte var så smickrande. Jag har inte riktigt uppfyllt mina krav till Beach 2008.

Och den här bilden är ju förträffligt härlig på Marika.

På lördagkvällen så var det middag och fest hos Sara. Jag och Marika skulle ta det lugnt med ett mousserande jordgubbsvin, rosévin, likör 43, cider och ja.. ett glatt humör.
Det blev faktiskt en lagom kväll, iaf för mig ;)


Kyckling och grönsaker och en god marängdessert.


Shottime!


Hade hittat det här receptet som jag bestämde mig för att prova: likör 43, blåbärssoppa och grädde.

Kvällen började ju fantastiskt roligt när Ida klämde ut sig
"Ja, det är som när man brukar råka glömma toapapper bak"..
?
Ja, okej om man råkar kliva på papper och ha det på skon. Men bak på rumpan? Och brukar?!
Så vi gjorde vår lilla illustration av denna händelse under kvällen.



Otroligt underhållande tyckte vi.


Det var en rolig kväll som slutade mycket bra.
En komplimang och en kebabtallrik med massa vitlök.

Söndagen bestod av bakisbad på Hartungviken. Lite smörgåstårta och Tom&Jerry-kex med ett trevlig sällskap.


Vi har även fått nycklarna till nya lägenheten, så vi har målat lite tak och rivit lite och idag så rev dem väggen mellan köket och vardagsrummet. Coolt! Nu vill jag bara att det ska bli klart!

För vi har ju faktiskt ännu en medlem i familjen och det passar bra i en större lägenhet, låt mig presentera:
Lillasyster





Och här har ni bildspel hur det gått mellan henne och JD. De har faktiskt börjar krama och tvätta varann nu.


Får uppdatera helgen imörra eller något.

fridens


Kommentarer
Postat av: Li

King med massa bilder! Fan va soet Lill-syrran är!! ME låter grymt, i like it, a lot :D Kan man lägga beställningar redan nu?

2008-08-06 @ 09:01:19
Postat av: Jhonna

Åhh va söt hon är lill syrran:-D Lycka till med ME Spännande att se era kläder:-D

Postat av: mig själv

janitor inte lillsyrran :)

2008-08-07 @ 15:22:54
URL: http://normalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback