Vad hände egentligen?

Ja vid matbordet den där dagen i april 1985... Vet inte riktigt hur man skall förtälja en sådan här berättelse, men det hela började med att min kära mor gunilla kallade familjen till bordet för middag.
Har sedan ett svagt minne av att jag var aningen slö denna dag och orkade inte bajja innan middagen, till stor del också för att det var min favvorätt som låg på tallriken, mammas spagge med köttfärssås.
Så jag sätter mig ner, börjar äta ganska så ivrigt genom att jag tycker om det så mycket, när det helt plötsligt hugger till i magen.
"faaaan, jag måste bajja...." tänker jag. Hmm är det värt att lämna maten för att sätta sig på huset och bajja i 2 min och sedan ropa FÄÄÄÄRDIG till mamma?? Menar då kan ju hennes mat OCH min bli kall...

Tankarna far genom huvudet på mig.
"bajja?.... bajja inte?..... bajja?.... bajja inte??"
Känner att det trycker på, ett litet turtlehead tittar fram, tar det snabba beslutet att bajja vid bordet, försöker dock dölja det genom att jag vill ju äta färdigt, men då precis när jag håller på pressar som bäst så läser min kära mor sönder mitt ansiktsuttryck, hon har sett det förut...
Hon säger "men Peter du bajsar väl inte???".. Försöker dölja det men det går inte genom att jag redan börjat, mitt svar blir med ett rött pressande ansikte, neeee....eeee...eeeej...

image1537


Ja nu var det ju det här med det bästa och värsta jag varit med om...... Det är ju inte det lättaste att komma på såhär på rak arm....
Om jag skall vara seriös så var det när min farbror Ove kastade in handduken, och det bästa är syrrans små kids. Men eftersom detta inte är världens seriösaste blogg så skall jag berätta något lite roligare också-
En av dom värsta sakerna jag varit med om var hemma hos min svärmor Inga-Märta under tiden som jag bodde där när mitt badrum renoverades.

Denna dam var dock inte hemma när denna fasa inträffade, det var en mörk februarinatt, jag och Erika skulle hoppa ner i vingen för att sova, jag var bara tvungen att kasta lite vatten i toan innan så man inte skulle åka på nattkissningen sedan under skönhetssömnen...

När jag kommer ut från badrummet är det kolsvart i lägenheten och knäppt tyst, snäll som jag är så tänker jag att jag inte skall väcka min snälla flickvän, så jag smyger mig in mot sovrummet.......
NÄR helt plötsligt "den snälla flickvännen" hoppar fram med ett vrål som skulle gjort Chewbacca i starwars avundsjuk, jag blir livrädd och försöker sänka monstret med en dragonkick liknandes den Law använder i tekken 3... Men försöket misslyckas och jag faller skrikandes av rädsla till golvet AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH, vill även minnas att hjärtat mitt slutade slå i några sekunder. Jag kollar upp och där står hon chewbacca dubbelvikt av skratt, jag försöker säga något, men jag får inte fram ett ljud , rösten har försvunnit pga av den fasansfulla chocken..

där får jag ligga i ett par halvrisiga kallingar på det kalla vintergolvet, medans chewie står och hånar mig med sitt skratt. Det var ett av mina värsta tillfällen måste jag erkänna...

image1538

Det bästa kommer jag fatta kort, det är att hänga med min FRÄÄSCHA kompis Johan =)
Nä nu skall jag hoppa ner i sängen tack för denna gång!

Frid// MrH

Kommentarer
Postat av: Li

hahaha,fan vad jag hade velat vara med på chewbaccaincidenten xD kul med gästbloggning, mer sånt! en hur det är att dela lägenhet med erika vore skoj :P

2008-04-23 @ 09:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback