Tuff

som fan är vi på det här kortet från julafton 2004. Ha, 4 år sen!

Men som sagt, eller som skrivet så är det 4 år sen vi såg ut sådär.
Nu är vi ju hyfsat mycket coolare.
image1503


Vi har kommit igång med morgonpromenaderna iaf. Jag och Mr H har gått en spurtig prommis på 35-40min två mornar i rad nu.
Mycket pga mig eftersom karlns uttalande första morgonen var, jag citerar:
Ska vi verkligen gå på promenad? Det här är idiotiskt. Idiotiskt!

Jag tar åt mig all ära för de kilon han vill gå ner för att nå viktmålet.

Men vädret idag då, va! Wünderbart!
image1504
Nu får det fan räcka med snö. Jag vill ha vår, sommar, och GRILLNING!

Apropå det så ska vi försöka göra en smygpremiär av lite grillat på fredag.
Hoppas hoppas hoppas!


Det här händer om man har presentpapper framme och en uttråkad katt hemma.


Har ni för övrigt försökt slå in en present med en katt i närheten? En exalterad, lättroad/uttråkad katt.
Här har ni ett exempel:

1. Man gör i ordning ett stort utrymme på bordet för att slå in presenten.
2. Man går till garderoben och hämtar påsen som presenten ligger i och stänger dörren.
3. Man öppnar dörren och tar ut katten ur garderoben.
4. Man går till skåpet och hämtar presentpapper.
5. Man går sedan tillbaka och tar ut katten.
6. Sen tar man upp presenten ur påsen.
7. Och tar även bort katten från påsen.
8. Man öppnar kartongen för att kolla att presenten ser ut som den ska, tar upp katten ur kartongen och lägger tillbaka presenten.
9. Man lägger ut papperet för att räkna ut vart man ska klippa och försöker att räta ut papperet, men inser att katten är under papperet och tar bort den.
10. Man klipper papperet till rätt storlek.
11. Man kastar samma papper för att katten klöste sönder det.
12. Sedan klipper man till ett nytt stycke papper genom att sätta katten i påsen som presenten kom i.
13. Man klipper tejpbitar till inslagningen.
14. Sedan ägnar man 20 minuter åt att försiktigt försöka få bort tejpen från katten.
15. Man jagar katten genom huset för att få tillbaka snöret still presenten.
16. Man slår till sist in presenten lite halvtrasigt och försöker le sött när mottagaren försöker gömma sitt ogillande över att få en sån dålig inslagen present.
17. Man lovar sig själv att nästa år låta affären slå in den förbannade saken åt dig.
18. Men man ler även för sig själv eftersom att du vet att mottagaren kan ha fått en katt på köpet.

image1506
Men hon är ju bra söt ändå :)


Mamma och hennes vän Margarita var nyss förbi på en kopp kaffe. Jag älskar min mamma.
Hon är häftigare än nån annans mamma.

Den andra bilden föreställer mitt nya fina halsband som jag fick av Mr H igår.
På ringen står det också: I love every little thing about you.
Alltså kan han fortsättningsvis inte klaga på mitt illaluktande bajs, mitt dataklickande på kvällarna eller att jag alltid har något att säga till om.


Nu är det ju även såhär.
Karln vill (läs vill) skriva ett gästinlägg i min blogg. Jag behöver alltså inte tvinga honom som vissa andra får göra med sina karlar.
Nu är det dock ni som ska få bestämma vad han ska blogga om:

Alt 1: Mr H om hur det är att leva med sin underbart fräscha flickvän (jag såklart) + hur det är att vara min manbitch.
Alt 2. Mr H om sin framtida fotbollsproffskarriär.
Alt 3. Mr H om vad han gjorde när han blev påkommen vid matbordet när han var liten + det värsta och det bästa han varit med om i sitt gammköttiga liv.

gammköttigt.

vilket färgstarkt ord.

Det här är för övrigt the big Mr H med sitt underbart vackra ängelvita lockiga hår.
image1507
Ha, nu kommer han att döda mig i sömnen när han ser det här :)

Apropå död och liv så var det en "virrig gammal kärring" till kund som hon själv valde att uttrycka sig, som sa till mig igår att "ta vara på livet".
Gör man verkligen det? Nåt att fundera över, det gjorde jag iaf och känner lite nu att jag börjar ångra mig att jag la upp det sista kortet.

Får ta ett sista farväl isf.
Frid mina kära vänner & fiender

Kommentarer
Postat av: Äl

alt 3, det är givet

Postat av: maling

alt 3. ps.jag behövde inte tvinga bert (pete däremot skulle hellre dö tror jag än att skriva blogg, iofs skulle jag hellre dö än att läsa det) (nää) idag tog jag vara på livet genom gomiddag a la kockjonas :) grill is the shiiiiit

2008-04-16 @ 23:29:46
Postat av: cykelhjälm hos berglunds

grill-lovers

2008-04-17 @ 10:03:39
Postat av: Sandra

Jag tycker Mr.H ska blogga om det som hände vid middagsbordet plus förklara en gång för alla varför han kallas för Bajsarn. Skulle bli intressant läsning, kramis

2008-04-17 @ 10:44:11
Postat av: Elin

Jag tycker han ska skriva om alla tre sakerna, fast inte på en gång. Då har man ännu mer att se framemot!:) Å du, man kan grilla på vintern också! Det gjorde vi för en månad sedan.. Men vi satt inne å åt.

2008-04-17 @ 12:38:13
Postat av: Li

Jag håller med Elin, alla tre alternativen men med några errki-inlägg emellan

2008-04-17 @ 15:16:16
Postat av: hm

han kan kanske berätta om varför han är en tönt som ska skriva i din blogg?

2008-04-17 @ 20:48:49
Postat av: Errki

Du kanske ska berätta varför du är en tönt som ens läser min blogg isf?

2008-04-18 @ 08:15:29
Postat av: mjaus

DynamitHarry?

2008-04-22 @ 21:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback