klockan hade bara hunnit blivit 09.00..

och jag hade redan hunnit bajsat två ggr.

Nu ska jag bli totally ärlig på min blogg hädanefter.
Alla gillar bajshistorier.

Gillar även såna här småord som "totally" och "absolutely" som man kan slänga in lite då och då. Lite småstörigt sådär.

Och jag tänker fortsätta skriva "dem" på allt! besserwissers!

Okej.. jag kan väl lägga in "de" lite då och då.


Igår blev jag bestulen på min handväska. PÅ JOBBET!

Jag skulle hämta min mobil för att ge min chef ett nummer då jag upptäcker att min väska är borta. Letar och letar och upptäcker sedan att nödutgången är på glänt.
Då har några FITTSNORUNGAR (antagligen) på måfå känt på dörren och upptäckt att den var öppen, gått in och tagit min, Angelicas och Majas (vår dekoratör från sthlm) väskor på de 10 minuter som vi INTE var inne på lagret/fikarummet.
Sen har de sprungit ut, tappat några av mina grejer och försvunnit.
Jag dör. Eller vi tre dör.
Jag hade allt i min väska, plånbok, telefon, nycklar till överallt.. allt allt allt! Till och med ett par trosor! Ta gärna dem också skitungar!
Jag gråter.
Polisen kommer.
Vi går ut och letar.
Vi spärrar alla kort.
Vi sitter o skriver ner allt vi hade i väskan.
Jag och Angelica bestämmer oss för att leta en gång till.
Jag klättrar upp för en liten ramp upp i ett buskage och hittar alla tre väskor med innehållet utspritt i hela busken.
Jag såg själv ut som en buske efter ett tag.
Allt fanns kvar i Angelicas väska, till och med plånkboken.
Min mobil, plånbok med alla ID-handlingar, VISA-kort, 200 kr, presentkort var dock fortfarande borta.
Samma med Maja, även hennes tågbiljetter hem.

Jag lovar att dem där jävla snorungarna säkert slängt iväg plånboken nånstans också.
Mobilen skiter jag i faktiskt. Ska spärra telefon så dem inte ens kan använda den, för de var för jävla snabb att stänga av den så fort de tagit väskan.

Tji fick dem hoppas jag, för det finns en övervakningskamera i nödutgångens trappgång. Vi frågade polisen om jag och Angelica fick kolla på videon men de ville kolla först.
Lovar att vi skulle känna igen dem.
Och jag lovar att de säkert bor granne med mig och då ska jag (citat från igår) fälla ner dem och haunta dem för resten av livet.
Vet inte vart jag fick fälla ifrån men det lät bra just då.

Så ni kan tyvärr inte nå mig längre.

Efter det var jag lite handlingsförlamad och visste inte vad jag skulle göra.
Jag ringde Marika.
Hon och Jens hämtade mig och jag åt lite av Marikas kebabtallrik.
Sedan fick jag en glass på mcdonalds.
Och så for vi upp till Malin och bakade bullar till kanelbullens dag idag.
Jag tröståt deg och blev konstig i magen.

JAG VILL HA MIN PLÅNKA TILLBAKA. Orka fixa nytt körkort.


Nu måste jag städa rummet och sen jobba.

Ha en trevlig kanelbulledag.

Kommentarer
Postat av: Li

Nå, fanns de på övervakningsvideon? va va va

2007-10-05 @ 09:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback