Hej jag heter Erika och jag har världens största hårutväxt

guess where?
Nej usch, självklart på skalpen min då. Kanske dags för lillgrisen att fixa till det åt mig?
(Lillgris: Vicky dicky)

oouff.. vad hann jag med på min lista som skapades förra veckan?

- möblera om och göra rent från golv till tak
(done, dock gjort av mor)
- vädra alla mina kläder
(njet, måste köpa byrån först så ja kan he dem nånstans)
- köpa en byrå
(näe, men ska kolla på en imorrn)
- gå 2 timmarspromenad imorgon
(imorgon innebar torsdag och då sprang jag runt sidsjön två varv, eller 1 och ett kvarts varv sen gick jag)
- gå till arbetsförmedligen kl 10.00 på fredag och träffa nån Per (?) tror jag, måste kanske kolla upp det där
(japp, hade rätt på per också!)

- ha myskväll med småtjejerna, syster och the wanker på fredag kväll
(svulla, trollkarl, utmattad blev nyckelorden)
- äta middag på alnö på lördag (?)
(japp, och gott var det. Plus en bio, såg den där nya med Adam Sandler, den var güt!)
- fika med ginaligan på söndag
(jajjemän, mysigt som tusan! Och vilken kup som planerades!)
- föräldrarmöte på birsta kl 18.00 på söndag
(dock bara 6 av tjejernas föräldrar som var där men det gick bra)


Helgen har gått fort och jag har tjänat massa pengar.


Idag kom två nya praoelever, från kanske, 8:an?
Jag ville kräkas på dem. Så jag frågade chefen och hon sa att det faktiskt fanns med i vår policy så jag gick och kräktes lite på dem... genom att ge dem skitgöra. Men det tillfredsställde inte mig ändå för de ser ändå ut som att de ska dö när dom går runt och "städar" eller vad man ska påstå att dom gör.
Var finns livsgnistan i dessa små praoelever?
De senaste vi haft ser verkligen ut som att dom håller på att dö av tråkhet.
Ändå får dem packa upp nya fina varor och vi försöker hitta på en massa för dem.

(Ni kanske undrar varför jag blandat dom och dem.. inte? nu ser ni det iaf och detta beror på att jag försöker lära mig att skriva dom för att så många klagar på att jag skriver dem. Men det gick inte att fortsätta denna ordförvandlig pga att jag tycker det är känns mer grammatiskt rätt att skriva dem. Så jag fortsätter med det.)

Jaja, tillbaka till prao. Eller det var inte så mycket mer jag skulle säga om dem förutom att det är jobbigt att ha 1-veckorspraoisar. Hellre 2-veckors.


Det här är min nya matlåda.
 
- Hej hej!
- Hej!
- Vill du ha den inslagen?
- Ehm.. nej tack..
- Ja, du kanske ska ge den på en gång (leende).
- Ehm.. ja.
Tydligen måste man köpa dessa matlådor till andra och till inte sig själv. Men jag gillade den där matlådan och det fanns inget annat tryck på så då får jag väl vara min egen älskling!

Mina nya skor (ska jag behålla dem?)


..och min nya tunika/t-shirt som vi fick in idag.



Imorrn är jag och Marika lediga samtidigt! När händer det liksom? Nevaaah. Så jag, hon, malin, linus (som kommit hem på en visit från norge), kanske ida och jenna ska göra birsta/stan imorrn. Mys.


Och nu på söndag eller nästa ska vi på SPA-mys med tjejgänget!

Söndagspaketet

  • Logi
  • Frukost
  • Mys på spa
  • Spabuffé


Shower!

(27 dagar kvar till avresa)

wiho


Kommentarer
Postat av: mig själv

appropå dina stavningsproblem så skriver du inte rätt när du skriver dem istället för dom alltid. för ibland ska man använda "de" och ibland "dem" men du ANVÄNDER ALLTID "DEM". bara så du vet

Postat av: mig själv

ps. i loooove ypur matlåda

2007-10-02 @ 22:51:52
URL: http://normalin.blogg.se
Postat av: Elin

Preciis, du ska skriva "de" i meningen "Ändå får de göra.." Å skulle du skriva, "Hon har hittat dem" är det på detta vis. Man kan inte skriva "Ändå får dem göra.." Det blir fel svenska! (Jag är grym på svenska;)

2007-10-03 @ 11:32:20
Postat av: mig själv

elin, u are so right

2007-10-03 @ 23:34:36
URL: http://normalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback