Chiang Mai

Efter att ha:
- sett en liten tjej bajsa pa gatan
- akt i den mest fallfardigaste bussen nansin i 12 timmar
- suttit som ett spoke och inte kunnat sovit pa 12 timmar
- sett 1000 asiater springa runt i chiang mai kl 6 pa morgonen
sa var vi antligen framme!

Vi kom fram 7 pa morgonen och kl 10 sa bar det ivag pa trekking!
Aka lastbilstaxi ar inge kul eftersom man blir typ avgasforgiftad efter 1 min. Men an lever jag iaf.

Det borjar med en snabb visit pa en matmarknad, och lunch.
Sen borjade vi att ga.
Och gick gjorde vi iaf!
4 timmar i uppforsbacke i djungeln upp till en by, dar vi bodde i bambuhyddor med the locals.
Mina ben ar doda nu.
Varan guide daremot, han var pa g och gjorde bl.a en vattenpipa av bambu som han anvande lite senare pa kvallen. Alltid kul med stenade guider!

Nar vi var framme dar sa satt vi vid elden, at middag och pratade med var grupp som bestod av 2 blyga tyskar, 1 irlandska, 1 engelsman och 2 skitroliga killar fran Canada.
Vi var snortrotta sa vi la oss ratt tidigt medan de andra spelade gitarr, vilket var mysigt att somna till!
Jag kopte aven ett armband fran lokalbefolkningen ocksa, de ar ju vi turister som ar deras tillgang.
Kande mig snall!
image803
Utsikt fran var bambuhydda!

Ganska kallt pa natten och sjalvklart korde tupparna igang varje timma under natten. Men det var val det som var charmen!

Upp pa morgonen, frukost och sen en walk i nedforsbacke som ocksa var jobbigt, till ett vattenfall.
- elefantridning som mest kandes grym och djurplageriaktigt
- forsranning dar guiden putta i malin, var stenhog han med sjalvklart
- och softa pa bambuflotte dar han an en gang var pa malin fast denna gang med en kackerlacka som hon for ovrigt HATAR sa han fick ett "FUCK YOU" och sen slutade han.

Nu ar vi tillbaka i guest houset och idag har vi softat vid poolen i hettan.
Aven varit pa ett starbucks och druckit varm choklad och latte. Haha valdigt thailandspirit. Men det var gott!

Nu tar min internettid slut sa jag far skriva mer i bangkok!

SAKNAR ER!

ps. tack mamma for de tre inlaggen, nog sag vi dem!
och pappa, jag tror nog biggan gor skitbra massage! ;)
ebba, cajsa, selma, vi saknar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback